۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۰۸۵۰
رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر:

مبلغان از تعطیلات نوروز در جهت احیای سنت‌های حسنه اسلامی بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر، تعطیلات نوروز را فرصت مناسبی برای تبلیغ آداب اسلامی در میان اقشار مختلف مردم دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید از تعطیلات نوروز در جهت تبلیغ احیای سنت های حسنه اسلامی بهره گیرند.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر


حجت الاسلام سید محمدبابایی رییس تبلیغات اسلامی بهشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر افزود: تبلیغ چهره به چهره از گذشته به عنوان بهترین نوع تبلیغ و اطلاع رسانی بوده و همچنان نیز از جایگاه والایی برخوردار است.

وی با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و لزوم ارتباط و تبلیغ در این ایام بیان داشت: ارتباط و تبلیغ چهره به چهره، ازمؤثرترین نوع ابزار تبلیغی به منظور نهادینه کردن سنت حسنه صله رحم در جامعه است که نباید نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: ایام عید و تعطیلات این دوره باید فرصتی مناسب در امر به معروف و نهی از منکر باشد و با رفت و آمدهای گوناگون، تبلیغ دینی و ارشادی در راس برنامه ها باشد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه ما دارای فرهنگ والای اسلامی و ایرانی هستیم و نباید برخی از سنت ها موجب شود که اسلام نادیده گرفته شود بلکه زمان نوروز و عید باستانی ایرانیان فرصت مغتنمی برای تبیین دین اسلام در جامعه است.

این مسؤول فرهنگی، سنت صله رحم‏ را از نیکوترین برنامه‏هاى دینى عنوان کرد و یادآور شد: امروزه اگرچه شکل نوین زندگى و مشغله‏هاى زندگی‌هاى امروزى، گاهى‏ فرصت این برنامه را از انسان‌ها گرفته است، اما وجود مناسبت‌هاى ملى، اعیاد و آغاز سال جدید، فرصت طبیعى و مناسبى براى عمل به این سنت دینى‏ است که باید در نهایت دقت انجام شود.

حجت الاسلام بابایی افزود: حفظ ارزش‌هاى دینى و سنت‌هاى سودمند و ریشه‏دار دینى، از عوامل تحکیم رابطه‏ها در خانواده‏ها است که با توجه به هجمه های مختلف فرهنگی دشمن باید از ارزش بیشتری برخوردار شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به روایات مختلف تصریح کرد: مردى خدمت رسول خدا ( ص ) آمد و عرض کرد: یا رسول الله! من‏ خویشاوندانى دارم که با آنان پیوند و رابطه دارم، اما آنان ‏آزارم مى‏دهند. تصمیم گرفته‏ام آنان را ترک کنم. حضرت رسول فرمود: آنگاه، خدا هم تو را ترک مى‏کند! گفت: پس چه کنم؟ رسول خدا فرمود: به کسى که محرومت کرده، عطا کن، با کسى که از تو بریده، رابطه برقرار ساز، کسى که بر تو ستم کرده، از او درگذر. هر گاه چنین‏ کردى، خداوند پشتیبان تو خواهد بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر ادامه داد: اصلاح، تقویت، پیشرفت، تکامل و عظمت بخشیدن به یک اجتماع بزرگ، در گرو اهمیت دادن به اجتماع کوچک و خانوادگی است و تا زمانیکه اجتماع کوچک خانواده و خویشاوندان اصلاح نشود و تکامل نیابد نباید از اجتماع بزرگ جامعه انتظار داشت.

حجت الاسلام بابایی گفت: پیامبر خدا(ص) می فرماید: صله رحم موجب زیاد شدن مال و ایجاد محبت میان خویشاوندان می شود.

وی افزود: اسلام نسبت به صله رحم، کمک، حمایت و محبت نسبت به خویشاوندان اهمیت فوق العاده اى قائل شده است، قطع رحم و بریدن رابطه از خویشان و بستگان را شدیداً نهى کرده است و این مسأله باید در جامعه اسلامی و در بین مبلغان در تبلیغ اسلام مورد توجه قرار گیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر، ایام تعطیلات نوروز را فرصت مناسبی برای تبلیغ فرهنگ اسلامی زیستن و آداب اسلامی در میان اقشار مختلف مردم دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید در این روز ها در جهت تبلیغ احیاء سنت های حسنه اسلامی بهره گیرند./950/ت302/ع

ارسال نظرات