۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۲۵۵۲۸

حضور مبلغان حوزوی در امامزادگان استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از استقرار مبلغان در امامزادگان استان برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی گردشگران نوروزی خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه های نوروزی این مرکز پرداخت و اظهار داشت: طرح آرامش بهاری امسال همزمان با سراسر کشور برای دومین بار در استان آذربایجان شرقی نیز اجرا خواهد شد.

وی از استقرار مبلغان در امامزادگان استان برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی گردشگران نوروزی در ابتدای سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: مبلغان حوزوی در 20 امامزاده استان حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ادامه داد: در 42 بارگاه امامزادگان استان این طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود، گفت: در سه امامزاده استان نیز طرح بصیرت به صورت گسترده اجرا می‌شود که در همین راستا کتاب 120 صفحه‌ای، نقشه معرفی امامزادگان و معرفی 42 امامزاده استان در این نقشه مورد توجه قرار دارد.

حجت الاسلام حسینی همچنین از فعالیت شبانه‌روزی بقاع متبرکه و مساجد محوری تبریز در ایام نوروز خبر داد و گفت: مساجد آیت‌الله انگجی، طوبی، سالار شهیدان، مسجد قدس، مسجد نبی‌اکرم، مسجد امام سجاد، امامزاده سید حمزه، امامزاده سید جمال، امام علی، علی ابن ابیطالب و مسجد کرامت در تبریز میزبان گردشگران برای اقامه نماز و ادای فرائض دینی خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه 13 هزار رقبه در استان موجود است، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی دارای 514 بقعه متبرکه و بیش از 300 امامزاده‌ است، افزون بر اینکه هم اکنون 7 هزار 137 مسجد در استان وجود دارد.

وی با اشاره به طرح توسعه تعدادی از بقاع متبرکه استان گفت: کلنگ طرح توسعه امامزاده سیدجمال تبریز در زمینی به مساحت 2500 مترمربع به زمین زده خواهد شد، ضمن اینکه توسعه امامزاده سید حمزه تبریز نیز با توجه به رفع تصرفات از این موقوفات پیگیری می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در تبدیل امامزادگان، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی هر استان تصریح کرد: یکی از مهم ترین و اصلی‌ترین سیاست‌گذاری‌ها در این عرصه مرمت، بهسازی و توسعه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه است./935/پ202/س
ارسال نظرات