۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۵۶۷۲
آیت الله مجتهد شبستری:

مردم و مسؤولان رهنمودهای رهبر انقلاب را اجرایی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در تبریز، با تاکید بر اینکه مردم و مسؤولان باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنند، گرایش و اقبال مردم به مصرف کالای ایرانی را در گرو ارتقای کفیت محصولات و جلوگیری از واردات بی رویه دانست.
آيت الله مجتهدشبستري  آيت الله شبستري
آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ابراز داشت: نامگذاری هایی که به وسیله رهبر معظم انقلاب انجام می گیرد بر اساس حکمت و نیازهای جامعه است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: با توجه به تحریم های اقتصادی که از سوی استکبار متوجه ایران اسلامی شده است، ضرروت ایجاب می کند که تولید داخلی به حدی برسد که نه تنها ما از هر جهت خودکفا باشیم بلکه صادارات غیر نفتی نیز گسترش و توسعه پیدا کند.

وی بیان داشت: امیدواریم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از سوی ملت و دولت اجرایی شود و حمایت جدی از کار و سرمایه گذاری صورت گیرد، ملت باید سرمایه های خود را در جهت تولید و سرمایه گذاری داخلی صرف کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه دولت نیز باید نسبت به تولید و کالاهای ایرانی حمایت بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: الان برخی از کارخانجات در داخل با مشکل مواجه هستند و گلایه هایی در این راستا وجود دارد، از این رو دولت باید تسهیلات لازم را در اختیار تولید کنندگان قرار دهد و در راستای رفع مشکلات آنان تلاش کند.

این استاد حوزه علمیه تبریز حمایت از تولید کنندگان را لازمه تحقق بخشی به شعار امسال دانست و گفت: متاسفانه تولید کنندگان به خوبی حمایت نشده اند و همین مساله گلایه مندی ها و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مردم هم باید به سرمایه گذاری تشویق شوند، تصریح کرد: البته باید سعی شود که کالاهای داخلی گران نباشد و از سویی کیفیت لازم را نیز داشته باشند.

وی افزود: یکی از عواملی که مردم را به سمت خرید کالاهای چینی سوق می دهد ارزانی قیمت است، از این رو باید سعی شود که کالاهای تولید داخل افزون بر کیفیت مناسب از قیمت خوبی نیز برخوردار باشد.

آیت الله مجتهد شبستری بیان داشت: تبلیغات رسانه ها و به ویژه رسانه ملی نیز در این راستا بسیار مهم است. البته برای گرایش و اقبال مردم به مصرف کالای ایرانی جلوی واردات بی رویه نیز بایستی گرفته شود. /924/ت302/ج
ارسال نظرات