۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۶۶۹۰
استاد حوزه علمیه قم:

تولید ملی نفی سلطه استکبار در عرصه اقتصاد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش مسائل اقتصادی در تصمیم گیری های کلان سیاسی در صحنه بین الملل گفت: بهترین راه مقابله با سیاست استعماری دشمن، تکیه بر اقتصاد داخلی است و از این رو افزایش تولید ملی باید با شدت بیشتر دنبال شود.
توليد ملي


حجت الاسلام مسعود مفخمی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به انتخاب نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: اهمیت مساله اقتصادی را باید در زمان حکومت امیرمومنان(ع) و امام حسن مجتبی(ع) ریشه‌یابی و جستجو کنیم.
 
وی بیان داشت: تاریخ نشان می دهد که در زمان امام علی (ع) دشمنان بودند که سیاستشان تحت فشار قرار دادن مردم از طریق مسائل معیشتی بود و از این طریق در صدد تسلط بر مردم بودند و ضعف اقتصادی جامعه را دنبال می‌کردند.
 
این استاد دانشگاه کاشان اظهار داشت: امیرمومنان(ع) و امام حسن(ع) در زمان حکومت خودشان، یکی از بهترین راه های مقابله با دشمن را در فعالیت های اقتصادی می‌دیدند یعنی از طریق تقویت بنیان‌ها و آماده کردن تجهیزات، زمینه مقابله با دشمن را فراهم آوردند.
 
وی گفت: امروز هم با توجه به این همه پیشرفت اقتصادی در سطح جهان و صحنه بین الملل، بسیاری از سیاست های زیر بنایی جهان را اقتصاد رقم می زند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: با توجه به محرومیت قرن های متمادی در کشور خودمان که حقیقتا از اقتصاد جهان به دلیل اقدامات استعماری عقب مانده بودیم و با توجه به فزونی تاثیر جریان‌های اقتصادی در مسائل سیاسی، ضروری است که بحث اقتصادی را مهم تلقی کنیم و در راه تولید ملی با هم همفکری و همکاری کنیم.
 
وی اظهار داشت: یکی از بهترین و نزدیک ترین راه های مبارزه و مقابله با سیاستمداران فاسد جهان که با مبنای تبلیغاتی گسترده‌ای که تکیه گاه اقتصادی دارد، جهان را به محل تاخت و تاز خود تبدیل کرده اند، تقویت بنیه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.
 
این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر فعالیت اقتصادی قوی و بسیار فعال در درون کشور بیان داشت: انتخاب عنوان تولید ملی از تیزهوشی مقام معظم رهبری است که بسیار دقیق مسیرهای مقابله دشمن با اسلام را رصد کرده و از همین مسیر در مقابل آنها جبهه گیری کرده اند.
 
وی با بیان این که دولت نقش مهمی در تولید ملی و افزایش مصرف کالای داخلی توسط مردم دارد از این رو باید سیاست‌گذاری‌های لازم را انجام دهد، اذعان داشت: تصمیم گیران مسائل در سراسر جهان به این نتیجه رسیده اند که تنها راه و بهترین راه مبنایی برای مقابله با جریان های سیاسی تسلط بر منابع اصیل اقتصادی است.
 
وی گفت: یکی از راه های سلطه بر جریان های نو پدید انقلابی این است که مردم آن منطقه را از نظر اقتصادی محتاج خود کنند و این نقطه ضعف ملت ها است که در مسائل اقتصادی متکی به غیر شوند.
 
این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: به یقین بهترین راه مقابله با این سیاست استعماری، تکیه بر اقتصاد داخلی هر کشور است و از این رو تولید ملی باید با شدت بیشتر دنبال شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات