۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۳۱۷۹۶
در پی تغییر ناگهانی استاندار قم؛

مراجع، علما و مردم از عملکرد حجت الاسلام موسی پور رضایت دارند

خبرگزاری رسا ـ هیأت دولت در حالی استاندار موفق قم را از کار برکنار کرد که مراجع، علما و مردم از عملکرد وی رضایت داشتند و تحولاتی که در دوران فعالیت تنها استاندار روحانی کشور در قم رقم خورد در مقایسه با گذشته بی‌نظیر بوده است.
بازديد استاندار قم از خبرگزاري رسا در روز خبرنگار


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هیأت دولت در اقدامی قابل تامل حجت‌الاسلام محمدحسین موسی پور که از مهر ماه 1388 تا کنون کارنامه درخشانی در استان قم از خود به جای گذاشته است را‌ از سمت استانداری کنار گذاشت و کرم رضا پیریایی را جایگزین وی کرد.

هیات دولت در حالی حجت‌الاسلام موسی پور را از مسؤولیت استانداری قم کنار می گذارد که تنها یک سال از عمر دولت دهم باقی مانده است.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی پور در تاریخ 16 مهر ماه سال 88 از سوی هیات دولت به عنوان نخستین روحانی استاندار بعد از انقلاب به سمت استانداری قم منصوب شد. انتخاب وی حرف و حدیث هایی را به دنبال داشت و بسیاری این مساله را با جایگاه و موقعیت روحانیت در تضاد می‌دانستند و عنوان می کردند یک روحانی نخواهد توانست در این مسؤولیت موفق باشد.

اما حجت‌الاسلام موسی پور که سابقه اجرایی در وزارت کشور نیز داشت و افزون بر دروس حوزوی، در دانشگاه رشته مدیریت را نیز خوانده بود، در مدت حضور خود در این استان منشا خدمات بسیاری شد و کارنامه و عملکرد درخشانی از خود در عرصه‌های مختلف خدماتی، فرهنگی و عمرانی به جای گذاشت.

به هر حال هر چند دلیل کنار گذاشتن حجت الاسلام موسی پور از استانداری قم اعلام نشده است، ‌اما برخی معتقدند ایستادگی و مقاومت وی در برابر خواسته‌های جریان انحرافی علت اصلی این اتفاق بوده است.

حجت‌الاسلام موسی پور در مدت زمان حضور و مسؤولیت خود در شهر مقدس قم به خوبی توانست با علما و مراجع تقلید و مراکز حوزوی ارتباط بگیرد که این مساله در دیدارهایی که وی با مراجع داشت نمود پیدا کرد و مراجع از عملکرد و اقدامات وی تجلیل کردند.

محاسن سفید شده آقای استاندار نشانگر تلاش شبانه روزی ایشان است

حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید فروردین ماه سال جاری در دیداری که وزیر علوم به همراه استاندار قم با وی داشت، از خدمات و اقدامات حجت‌الاسلام موسی پور استاندار قم قدردانی و تصریح کرد: استاندار در زمان مختصری که به قم آمده‌اند خوشبختانه تحول خوبی ایجاد کرده اند، ایشان شبانه روز مشغول فعالیت هستند و ما فردی مثل ایشان کم دیده ایم.

وی همچنین به حالت مزاح گفت: آقای موسی پور زمانی که به قم تشریف آوردند محاسن شان مشکی بود، اما در حال حاضر محاسنشان سفید شده است و این مساله نشانگر تلاش شبانه روزی ایشان است و ما از ایشان تقدیر می کنیم.

خدمات انجام گرفته بیانگر کارآمدی مدیریت اسلامی است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در نخستین جلسه شورای اداری قم در سال 91 که با حضور این مرجع تقلید در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، گفت: من بیش از شصت سال است که در استان قم حضور دارم، این نخستین بار است که ما می بینیم مدیران استان و مسؤولان در یکجا کنار هم می نشینند و متاسفانه این اقدام خوب، بسیار دیر انجام شده است اما امیدواریم این مساله سنتی شود تا تمام مدیران در یک مجلس اجتماع و راجع به مسائل استان گفت‌و‌گو کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار قم، خدمات انجام گرفته را بیانگر کارآمدی مدیریت اسلامی دانست و بیان داشت: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی در استان قم انجام شده است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده ال فاصله داریم و دلیل آن این است که در زمان طاغوت به قم جفای زیادی شد و ما باید این مسائل را جبران کنیم.


آقای موسی پور خدمات بسیار مهمی انجام داد

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار استاندار و اعضای شورای اداری قم خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پور استاندار قم انصافا در این مدتی که در قم حضور داشتند، خدمت بسیار مهمی انجام دادند که تاریخ انقلاب به آنها شهادت خواهد داد، فکر و اندیشه، دلسوزی و مهربانی، تواضع و مدیریت ایشان ثابت کرد که روحانیت اگر در پست اجرایی باشد می تواند موفق باشد.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: ایشان برای ما حجت هستند، زیرا بعضی ها فکر می کردند ما طلبه ها فقط در فرهنگ و درس و بحث ید طولایی داریم، اما اقدامات و فعالیت ایشان ثابت کرد که بحمدالله در پست هایی مانند مدیریت یک استان که در اختیار روحانیت قرار می گیرد، توفیق داریم.


اقدامات انجام شده اطلاع رسانی شود


آیت الله هاشمی شاهرودی نیز در دیداری که استاندار و مدیران قم با وی داشت، با تقدیر ازخدمات و تلاش‌های استاندار قم و بیان خدمات صورت گرفته، تبیین پیشرفتهای کشور را اقدامی لازم دانست و خواستار تداوم اطلاع رسانی در این زمینه ها شد.

دلگرمی علما و بزرگان حوزه از عوامل رشد و پیشرفت استان قم بوده است

استاندار قم نیز در دیدار با مراجع تقلید و علما ضمن قدردانی از حمایت ها و ارشادات آنان، یکی از عوامل پیشرفت و رشد استان قم در سالهای گذشته را دلگرمی علما و بزرگان حوزه مقدسه علمیه دانست و گفت: امیداریم با همدلی و مشارکت همه مردم، مسوولان و دلسوزان نظام اسلامی، استان قم را به جایگاهی که شایسته آن است برسانیم.


گوشه‌ای از اقدامات صورت گرفته در استان قم

بهره برداری از فاز اول پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز، اجرای پروژه بزرگ میدان امام خمینی، اجرای پروژه بلوار پیامبر اعظم، طرح توسعه ضلع شمالی، غربی و شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، احداث میدان بزرگ امام خمینی در 5 طبقه و با 2 هزار پارکینگ و مراکز خدماتی، رونق پروژه مسکن مهر استان،‌ از جمله طرح ها و اقدامات حجت الاسلام موسی پور در دوره مدیریت وی بوده است.

آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از راههای قم ـ نیزار ، قم ـ ورجان، قم ـ گرمسار، تعریض ورودی قم ـ کاشان، دو بانده کردن جاده قم ـ شکوهیه، دو بانده کردن جاده قم ـ جعفریه، آزادراه قم ـ اراک، تقاطع غیرهمسطح سه راهی خرمشهر ، تقاطع غیرهمسطح 72 تن، تعریض راه قم ـ قنوات و – اجرای کمربند ریلی از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد

کرم‌رضا پیریایی استاندار جدید قم که پیش از این استاندار همدان بوده است، مسؤولیت هایی از جمله معاون هماهنگی معاونت حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور، مشاور معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور، رئیس مرکز موسیقی و سرود صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،‌ مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان، مدیرکل صدا و سیمای استان ایلام، مشاور معاون ارتباطات و امور بین‌الملل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر ارتباطات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر مجتمع بهارستان «مجلس شورای اسلامی»، مشاور رئیس سازمان امور مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان قروه و دهگلان استان کردستان، فرماندار شهرستان بانه کردستان، مدیرکل اجتماعی و انتخابات استانداری کردستان، فرماندار شهرستان دره‌شهر و آبدانان استان ایلام، کارشناس سیاسی استان‌های مازندران، گیلان، زنجان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، کرمانشاه و ایلام در وزارت کشور، عضو شورای فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات شهرستان کوهدشت، معاون امور تربیتی آموزش و پرورش استان لرستان، مسئول امور تربیتی آموزش و پرورش کوهدشت لرستان در کارنامه وی دیده می‌شود.

امید است با توجه به باقی ماندن یک سال از عمر دولت دهم، استاندار جدید فعالیت‌های عمرانی گسترده‌ای که در حال اجرا در این استان است را به سرانجام برساند.
 
گفتنی است، هنوز خبری درباره زمان تودیع و معارفه استاندار قم اعلام نشده است. /924/

ارسال نظرات