۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۳۳۳۰۱
به همت مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث؛

ارائه مشاوره حدیثی در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث برای نخستین‌بار با فعالیت های گوناگون همچون ارائه مشاوره حدیثی در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور پیدا کرده است.
نمايشگاه قرآن کريم در تهران نمايشگاه قرآن کريم در تهران

 

حجت الاسلام مهدی غلامعلی، مدیر کل امور فرهنگی موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این‏که عمومی سازی حدیث در بین مردم در کنار فعالیت های تخصصی رویکرد جدید این مرکز است، ابراز داشت: مجموعه دارالحدیث برای ارزیابی  زبان، سلیقه و نیاز مردم و در مقابل  آشناسازی مردم با احادیث از هر فرصتی مانند نمایشگاه بین المللی قرآن کریم استفاده می کند.

وی با اشاره به این‏که موسسه دارالحدیث برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور فعالانه دارد، اظهار داشت: ارایه مشاوره حدیثی از سوی کارشناسان توان‌مند و نخبه، معرفی آثار مکتوب حدیثی و برگزاری نشست‌های علمی برخی از فعالیت‌های این موسسه در نمایشگاه قرآن است.

مدیر کل امور فرهنگی موسسه دارالحدیث با بیان این‏که به همت این موسسه  360عنوان کتاب تا کنون به چاپ رسیده است، ابراز داشت: به جهت محدودیت مکانی پنجاه عنوان از آثار مانند دانشنامه قرآن و حدیث و دانشنامه امام حسین(ع)  در نمایشگاه  قرآن مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی با اشاره به این‏که در دانشنامه قرآن و حدیث به صورت الفبایی در ذیل هر موضوعی احادیث گوناگونی از منابع شیعه وسنی آورده شده است، افزود: از هفتاد جلد از این دانشنامه  پانزده جلد تا کنون به چاب رسیده است.

حجت الاسلام غلامعلی برگزاری نشست علمی مستشرقان و حدیث در ساعت هفت عصرهشتم مرداد، نشست علمی راز و ناز و نیاز در صحیفه سجادیه در شامگاه هشتم مرداد  و نشست علمی دمی با علی(ع) در نهج البلاغه در ساعت هفت عصر سیزدهم مرداد را از دیگر برنامه های موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برشمرد.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همه روزه از ساعت 16تا 24 و در ایام تعطیل از ساعت 14 تا 24 مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد./921/ت302/ن

ارسال نظرات