۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۷۴۸۳
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی چشمه آفتاب:

اجداد امام خمینی انسان هایی عالم، مجاهد و مورد اعتماد مردم بودند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی چشمه آفتاب تاکید کرد: اجداد بزرگوار امام خمینی(ره)، انسان‌هایی عالم، مجاهد و مورد اعتماد مردم بودند و نقش بزرگی در هدایت مردم داشتند. باید آنها را به مردم معرّفی کرد و مردم هم باید قدردان چنین بزرگانی باشند.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه برگزاری کنگره بین‌المللی «چشمه آفتاب» بزرگداشت شهید سید مصطفی خمینی ره پدر امام خمینی ره، اعضای ستاد برگزاری این همایش با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند.


این مرجع تقلید ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این کنگره تصریح کرد: معرّفی سوابق بیت حضرت امام و مخصوصاً پدر بزرگوار ایشان از اقدامات لازمی بود که باید انجام می گرفت. بنده از شما تشکر می کنم و امیدوارم بتوانید به نحو احسن این کار را انجام دهید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمّیت معرّفی بزرگان و شناساندن آنها به مردم، بیان کرد: بزرگداشت علما و بزرگان باعث می شود که مردم سوابق خوب خود را بدانند و از سیره بزرگان، برای زندگی خود الگوبرداری کنند.

حضرت آیت‌الله صافی با اشاره به سوابق آشنایی و رفاقت دیرینه والد خود با بیت حضرت امام ره تصریح کرد: اجداد بزرگوار امام خمینی(ره)، انسان‌هایی عالم، مجاهد و مورد اعتماد مردم بودند و نقش بزرگی در هدایت مردم داشتند. باید آنها را به مردم معرّفی کرد و مردم هم باید قدردان چنین بزرگانی باشند.

مرجع عالیقدر با اشاره به سابقه خوب مردم خمین در دینداری افزود: مردم شریف خمین از ابتدا اهل دین و مجاهدت بودند و همیشه در برابر منکرات ایستادگی می کردند. اکنون هم این مردم عزیز، ملتزم به دین و عامل به وظیفه امر به معروف و نهی از منکرند.

وی ضمن اشاره به تدوین 11 جلد کتاب اسناد و نوشته های تاریخی درباره والد معظم امام خمینی ره گفت: زحمتی که در تدوین این کتب کشیده اید بسیار قابل تقدیر است و انشاء الله این نوشته ها باعث آشنایی هر چه بیشتر مردم با علما و بزرگان شود و از این طریق بتوانند راه و روش زندگی آنان را برای خود سر مشق قرار دهند.

در پایان این دیدار، حضرت آیت الله صافی ابراز کرد: سلام اینجانب را به مردم متدین و شریف خمین برسانید و از همه آنها ملتمس دعا هستم.

 

در ابتدای این دیدار، حجة الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان خمین، گزارشی از روند اجرایی این ستاد ارائه و برنامه های دو روز کنگره بین المللی تشریح کرد. 

ارسال نظرات