۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۱۲۴۲۳
مدیر حوزه علمیه نرجس بیرجند مطرح کرد؛

خانه داری و تربیت فرزندان از مهم ترین اولویت های زنان امروز در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر حوزه علمیه نرجس بیرجند با بیان این که خداوند پس از ازدواج مهم ترین نقشی را که برعهده زنان می گذارند نقش تربیتی، خانه داری و همسرداری است، گفت: مهم ترین اولویت زنان در جامعه امروز خانه داری و تربیت فرزندان است.
خانه داری و تربیت فرزندان از مهم ترین اولویت های زنان امروز در جامعه است

فاطمه صغری حجی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند  با بیان این که متاسفانه در جامعه امروز زنان سایر مشاغل اجتماعی را برخانه داری ترجیح می دهند، گفت:‌ متاسفانه امروزه یکی از ملاک های ازدواج دختران در جامعه موقعیت شغلی و میزان تحصیلات آنها است و همین موضوع موجب شده که زنان پس از ازدواج هم موقعیت شغلی خود را حفظ کرده و به دلیل مشغله زیاد نتوانند به امور خانه داری و همسر داری بپردازند.

 

وی با بیان این که استقلال مالی و بی توجهی به زنان خانه دار موجب شده که دختران جوان به مشاغل بیرون از خانه بیشتر از خانه داری علاقه نشان دهند،‌گفت: زنان و دختران جوان به تبعیت از حضرت خدیجه (ص)‌و حضرت زهرا(ع) باید نقش تربیتی خود را پس از ازدواج در اولویت قرار داده و سعی کنند با تربیت اسلامی فرزندان انسان های شایسته ای را به جامعه تحویل دهند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با بیان این که خداوند  تربیت و مدیریت داخلی خانواده و مرکز نقش پذیری جامعه و تربیت در بعد اجتماعی را برعهده زنان گذاشته است، گفت: زن باید ابتدا خود را در ابعاد دینی که زیر مجموعه اخلاقی و رفتار اسلامی است تقویت کند و پس از آن که در بعد تربیتی وجود خود مهارت های مهمی کسب کرد به تربیت فرزندان و همسر داری بپردازد.

 

حجی پور ادامه داد: تربیت دینی زنان و دختران جوان در جامعه از اهمیت زیادی برخورداراست زیرا زنی که اخلاق حسنه را در وجود خود نهادینه کرده و بر مبنای اصول و آموزه های قرآن کریم و اسلام عمل می کند ‌می تواند نقش بسزایی در دعوت سایر اعضای خانواده به اخلاق و آداب اسلامی داشته باشد.

 

وی با بیان این که زنی که در زمینه دینی و مذهبی دچار ضعف و ناتوانی باشد نخواهد توانست فرزندان خوبی تربیت کرده و فرزندان و سایر اعضای خانواده که با این زن در ارتباط هستند در بعد دینی و مذهبی ضعیف خواهند بود و عامل خوبی برای احکام و آموزه های دین اسلام نخواهند بود، گفت: پایبندی اعضای خانواده به احکام اسلامی ارتباط مستقیمی با ارتباط مادر خانواده با این آموزه ها دارد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با بیان این که رسیدگی به فرزندان مهم ترین الویت تربیتی و اجتماعی یک زن است، گفت: زن موفق از دیدگاه اسلامی و اجتماعی کسی است که بتواند ضمن تربیت شایسته و اسلامی فرزندان با همسر خود همدلی کرده و در مشکلات مختلف یاور او باشد.

 

 حجی پور با بیان این که زنان خط مقدم توسعه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور هستند، گفت: یک بانوی مسلمان ضمن انجام وظایف خانه داری نسبت به اوضاع اجتماعی و فرهنگی کشور بی تفاوت نبوده و سعی می کند در مشکلات با انجام وظایف خود و صرفه جویی جامعه و خانواده خود را یاری کند.

 

وی با اشاره به نقش زن در جامعه اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)، گفت: طبق رهنمودهای امام خمینی زنان در ساخت بنای جامعه اسلامی نقش اساسی ایفا می‌کنند و همراه با مردان مشارکت مثمر ثمر دارند اما به شرطی که به شخصیت و مقام والای انسانی رسیده باشند و شخصیت خود را شناخته باشند./968/ت303/ب

ارسال نظرات