۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۳۴۵۸۸
قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین خبر داد؛

تأسیس 6 شعبه در شهرهای خوزستان

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به آمادگی 6 شهرستان خوزستان برای تأسیس شعبه های این دانشگاه اظهارداشت: هماهنگی های لازم با فرمانداری ها و ائمه جمعه این 6 شهرستان برای این مسأله صورت گرفته است.
دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) اهواز

حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، تصریح کرد: با فرمانداران و ائمه جمعه 6 شهرستان هماهنگی شده تا شعبه شهرستانی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در این شهرستان ها افتتاح شود.

وی افزود: آبادان، امیدیه، دزفول، شوش، شوشتر و خرمشهر را از جمله شهرستان های معرفی کرد که برای تأسیس این شعبه های تازه تأسیس اعلام آمادگی کرده اند.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) گفت: این شعبه ها در حال تأسیس بوده و پیگیری آن ها بر عهده ائمه جمعه و مسؤولان این 6 شهرستان است.

حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به دریافت مجوز برای تأسیس شعبه های جدید  در همه شهرستان های کشور ابرازداشت: شرایط و ویژگی افزون بر نیازمندی ها مشخص خواهد کرد که در کدام نقطه شعبه جدید افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که شرایط، مناسب تشخیص داده شود امام جمعه به همراه مسؤولان آن شهرستان درخواستی برای تأسیس شعبه جدید به دانشگاه مرکزی امیرالمؤمنین(ع) ارسال و دانشگاه مرکزی نیز پس از بررسی این درخواست با استاندار مشورت کرده سپس همه این نظرها به دفتر گسترش وزارت علوم ارسال خواهد شد تا مجوز ساخت شعبه های جدید صادر شود.  

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) افزود: دفتر گسترش وزارت علوم تخصیص فضا و امکانات مناسب و تعیین هیأت علمی را از پیش شرط های ساخت شعبه های شهرستانی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) معرفی کرده است.

وی بیان داشت: برخی شهرستان ها برای تأسیس شعبه اعلام آمادگی کردند و به زودی نیز هیأتی از وزارت علوم برای این شهرستان ها اعزام خواهند شد.

برگزاری نخستین دوره کارگاه های بحث و مناظره در دانشگاه امیرالمؤمنین

حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به برگزاری نخستین دوره پژوهشی کارگاه های بحث و تبادل نظر در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) ابرازداشت: این دوره ها برای مقطع دکترا رشته کلام به صورت داوطلبانه در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به ویژگی های رشته های این دانشگاه برگزاری کارگاه های پژوهشی از موضوع های اساسی بوده که سبب تربیت اساتید توانا برای شرکت در مناظره های علمی، منابر و همایش های دینی خواهد شد.

گسترش فعالیت های علمی به وسیله انعقاد تفاهم نامه با حوزه های علمیه

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به سیاست های آموزشی این دانشگاه اظهارداشت: با همه مراکز آموزش عالی در قم، مشهد و تهران همکاری ها و ارتباط های گسترده ای داریم و حوزه های علمیه از جمله این مراکز مهم علمی هستند که تفاهم نامه های را با آن ها منعقد کرده ایم.

وی برگزاری نشست های پژوهشی، استفاده از فضای علمی، و تبادل علمی را از جمله نقاط مهم این تفاهم نامه عنوان کرد.

حجت الاسلام علی نژاد در پایان گفت: این تفاهم نامه ها نتیجه توجیهات آیت الله موسوی جزایری برای توسعه ارتباط مراکز علمی خوزستان است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات