۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۵۵۴۱۸
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

میدان جهاد امروز، میدان فقاهت و معرفت در دین است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: میدان جهاد امروز، میدان فقاهت و معرفت در دین می‌باشد و میدانی است که آثار آن در عالم ملکوت آشکار می‏شود.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با تکیه به ولایت فقیه و فرزندان دلیر ملت در ارتش و سپاه و با بومی سازی همه تسلیحات و تجهیزات نظامی، موشکی، هواپیماهایی به یکی از قدرت های برجسته منطقه تبدیل شده و بدون تکیه به هیچ ابرقدرتی توانسته امنیت خود را به خوبی تامین کند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان داشت: حدود 48 هزار شهید ارتش، نیروی دریایی، نیروی زمینی، پدافند، بسیج و سپاه را گرامی می داریم و از خداوند برای همه برادران ارتش آرزوی توفیق و سربلندی خواستاریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس امتحان خود را پس داده است، همچنین در سال 57 برای نشان دادن ارادت خود را به امام خمینی(ره) و رهبری پیشتاز بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، اقتدار و ایثارگری را در دفاع از مرزها و تمامیت ارضی به خوبی نشان داده است.

 

امام جمعه اراک با بیان این که نسل انقلابی ایران که پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) است، خاطر نشان کرد: نسل انقلابی ایران با حضور مقتدرانه و پیروزمندانه خود در دفاع مقدس و تمام عرصه های پس از انقلاب ابهت پوشالی شرق و غرب را در هم شکسته و به آنان نشان داده که اجازه نمی دهند که کوچکترین چشم داشتی به مرزهای جمهوری اسلامی داشته باشند.

 

وی افزود: امروز به برکت خون شهدا، رهنمودهای امام خمینی(ره) همدلی و همزبانی و حضور آگاهانه مردم در صحنههای انقلاب و پشتیبانی از جمهوری اسلامی حاصل شده است.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به ساخت حوزه علمیه خاتم الانبیا گفت: مرکز خاتم الانبیا در فاز اول در 24 هزار مترمربع احداث شده است و همچنین 48 واحد سازمانی با زیربنای 6 هزار مترمربع نیز در کنار این مرکز در حال احداث گردیده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که تاسیس مرکز خاتم الانبیا بعد از 5 سال یک کار بزرگ است خاطر نشان کرد: در استان مرکزی 11 مدرسه خواهران سطح 2اضافه شده و همچنین 8 مدرسه پیش حوزوی و چند مدرسه برادران افتتاح شده است.

 

امام جمعه اراک با بیان این که روحانیت باید حرمت روحانیت را حفظ کند تصریح داشت: طلبهها و کسانی که لباس روحانیت را میپوشند باید بدانند که این لباس قداست دارد، کسانی که قداست لباس روحانیت را حفظ نمی‏‌کنند در پیشگاه خدا مسؤول هستند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان داشت: باید بدانیم علمای بزرگ مانند آیت الله گلپایگانی، آیت الله اراکی، شیخ بهایی، علامه حلی، امام خمینی(ره) چراغ راه ما هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: میدان جهاد امروز، میدان فقاهت و معرفت در دین است و میدانی است که آثار آن در عالم ملکوت آشکار می‏شود و باید بدانیم این میدان میدان با عظمتی است.

 

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف بیان داشت: مساجد و مصلیهای استان مرکزی آمادگی خود را برای حضور معتکفان اعلام کرده اند و در این راستا آموزش و پرورش و دانشگاهها نیز برنامهها و امتحانات خود را باید طوری تنظیم کنند که دانشجویان و دانش آموزان امکان حضور در مراسم این مراسم معنوی را داشته باشند./842/پ202/ب4

ارسال نظرات