۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۵۵۷۳۲
آیت‌الله علما:

فرهنگ کتاب‌خوانی بنیه فکری کشور را ارتقا می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مخاطب شناسی و توجه به نیازهای اقشار مختلف مردم در ترویج فرهنگ کتابخوانی مسأله بسیار مهمی است.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، امروز در مراسم اعطای جوایز به برگزیدگان مسابقه کتابخوانی، «کتاب من زنده ام»، بیان کرد: سطح معلومات کشور به میزان زیادی بستگی به سرانه مطالعه کشور دارد و فرهنگ عمومی جامعه به صورت عمده با ارتقای سطح مطالعه افزایش پیدا می کند.

 


وی در ادامه افزود: با ترویج فرهنگ کتابخوانی سطح معلومات عمومی کشور بالا رفته و بنیه فکری کشور قوی می شود.

 


امام جمعه کرمانشاه در ادامه بیان کرد: در گذشته شوق و اقبال به مطالعه کتاب بیشتر از زمان حال بود، امروزه با افزایش دامنه های فضای مجازی و رسانه ای کشور متأسفانه رشد کتابخوانی سنتی کند شده است.

 


آیت الله علما خاطرنشان کرد: کتابفروشی ها و رغبت مردم به حضور در کتابخانه ها در گذشته رونق بیشتری داشت و اقبال مردمی نسبت به این فرهنگ نیکو بهتر بود؛ در راستای افزایش سطح معلومات کشور برای احیای این سنت حسنه نیاز به تبلیغ و ترویج گسترده ای وجود دارد. 

 


وی در ادامه تأکید کرد: از ارائه برنامه هایی نظیر این گونه مسابقات که در گسترش فرهنگ کتابخوانی به ویژه برای خانواده ها و بانوان خانه دار مؤثر است، حمایت شود.

 


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مخاطب شناسی و توجه به نیازهای اقشار مختلف مردم در ترویج فرهنگ کتابخوانی مسأله بسیار مهمی است؛ ارائه محتوای غنی و مورد نیاز نسل جوان و همچنین موضوعات و مطالب مورد نیاز جامعه از نکات اصلی این موضوع است.

 

 

گفتنی است، کتاب من زنده ام شرح خاطرات دوران اسارت خانم معصومه آباد می باشد؛ شرح دلاوری‌ها و صبوری‌های او و چند دختر دیگر دربند، کتابی که رهبر معظم انقلاب در حاشیه آن نوشتند: «کتاب را با احساس دوگانه‌ی اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ی اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبائیها و زشتیها و رنجها و شادیها آفرین گفتم. گنجینه‌ی یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره‌ی عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درسها و آموختنی‌ها را پرشمار میکند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهنها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن.»/967/پ202/ب4

ارسال نظرات