۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۵۷۲۷۸
معاون شیخ الازهر مصر:

تندروها درصدد مخدوش نشان دادن جایگاه زن در اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون شیخ الازهر مصر خاطرنشان ساخت که برتری انسان‎ها به جنیست آنان نیست بلکه به تقوای الهی است.
عباس شومان معاون الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان، معاون شیخ الازهر مصر امروز طی همایش که با موضوع «زن و استراتژی برای مبارزه با خشونت علیه زنان» در قاهره پایتخت این کشور برگزار شد، گفت: دین مبین اسلام از از اقدامات تندروها مبرا است. آنان تصاویر ناصحیح پیرامون جایگاه زن در اسلام منتشر می‎کنند.

 

وی افزود: الازهر از اقدامات تندروها که خود را وابسته به این مرکز می‎دانند تبرئه می‎جوید. آنان با راه اندازی شبکه های ماهواره‎ای به تبلیغ افکار افراطی علیه زنان می پردازند. این تندروها مطالب بی ارزش و بی محتوا را در حوزه مسایل زنان را با هدف ارایه تصویری منفی از اسلام منتشر می کنند.

 

معاون شیخ الازهر مصر خاطرنشان ساخت: تندروها درحالی چهره زن را در اسلام مخدوش می‎سازند که آنان دین مبین اسلام را درک نکرده‎ و مسائل دینی را نمی‎فهمند.

 

وی از تفکرات و فتواهای علمای تندرو  اسلام انتقاد کرد و گفت: تندروها می‎پندارند که خداوند زن را تنها برای خدمت به مرد و تامین سعادت و ادای وظایف خاص آفریده است. این برداشت و تفکر، نادرست بوده و خداوند متعال همه‎ انسان‎ها را برابر دانسته و تنها ملاک برتری افراد را نه جنس آنها بلکه میزان تقوا عنوان کرده است./994/ب902/د

ارسال نظرات