۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۸۱۶۴۷
آیت الله علما:

آرامش جامعه با امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما گفت: بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر موجب شادمانی دشمنان اسلام می شود زیرا آن ها از غفلت جامعه استفاده می کنند و در پی ضربه زدن به کشور هستند.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، افزایش آسیب های اجتماعی را ناشی از کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و عنوان داشت: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از ملزومات وجود آرامش در سطح جامعه است.

 


وی افزود: بی توجهی به امر به معروف موجب شادمانی دشمنان اسلام و جوامع اسلامی است زیرا آن ها از غفلت جامعه استفاده می کنند و در پی ضربه زدن به کشور هستند.

 


امام جمعه کرمانشاه ایجاد بی تفاوتی نسبت به مسائل جامعه را خطرناک دانست و ادامه داد: این بی تفاوتی موجب افزایش آسیب های اجتماعی شده و آمار طلاق، بدحجابی، جرایم اجتماعی و دیگر آسیب ها را افزایش می دهد.

 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه نقش رسانه ها و دستگاه های اجرایی را در احیای فریضه امر به معروف مهم خواند و ابراز داشت: باید این احساس وظیفه عمومی در جامعه نهادینه شود و هر فرد خود را موظف به امر به معروف بداند، فقط در این صورت می توان به اصلاح امور جامعه امیدوار بود.

 


آیت الله علما در پایان خاطرنشان کرد: افزایش مفسده در اجتماع به ضرر تمام افراد جامعه است زیرا گریبانگیر خانواده ها می شود از این رو با بکار بستن این فریضه الهی آرامش خاطر افراد جامعه افزایش یافته و فرصت شکوفایی و بالندگی جامعه ای که از آرامش روانی برخوردار باشد بیشتر خواهد بود./857/پ202/ب4

ارسال نظرات