۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۸۶۱۴۵
سازمان ملل اعلام کرد؛

13 هزار ساختمان فلسطینی در معرض تخریب قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین "اوچا" اعلام کرد که رژیم صهیونیستی قصد تخریب 13 هزار ساختمان فلسطینی در کرانه باختری را دارد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین اوچا طی گزارشی که امروز دوشنبه منتشر شد، خاطر نشان کرد که رژیم اشغالگر قدس طی سال های گذشته 11 هزار حکم تخریب برای 13 هزار ساختمان در مناطق واقع در منطقه "ج" کرانه باختری که از لحاظ امنیتی تحت سلطه کامل این رژیم قرار دارد، صادر کرده است.

 

بر اساس توافقنامه اسلو که در سال 1995 میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به امضا رسید، کرانه باختری به سه منطقه "الف"، "ب" و "ج" تقسیم شده است که منطقه الف 18 درصد از مساحت این منطقه را شامل می شود و تحت سلطه امنیتی و اداری تشکیلات خودگردان قرار دارد. منطقه "ب" شامل 21 درصد از اراضی کرانه باختری است و از لحاظ اداری تحت سلطه تشکیلات خودگردان و از لحاظ امنیتی تحت سلطه رژیم صهیونیستی قرار دارد. اما منطقه "ج" که 61 درصد از اراضی این منطقه را در بر می گیرد، هم از لحاظ امنیتی و هم از لحاظ اداری تحت سلطه طرف صهیونیستی قرار دارد و نزدیک به 300 هزار فلسطینی در 532 شهر و روستای آن زندگی می کنند.

 

در بیانیه اوچا آماده است که این احکام تخریب نشانگر وضعیت معیشتی ضعیف برخی خانواده های فلسطینی است که در معرض خطر ترانسفر اجباری قرار دارند و سیاست "نقشه برداری و تقسیم اراضی" مراجع صهیونیستی، دریافت مجوزهای ساخت و ساز از سوی فلسطینیان در سراسر منطقه "ج" را به مساله ای غیر ممکن تبدیل کرده است.

 

به گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، این اقدامات رژیم صهیونیستی مانع از توسعه بخش مسکن و زیرساخت ها و راهکارهای کسب درآمد در مناطق فلسطینی نشین شده است و بازتاب های بسیار خطرناکی بر روی تمامی ساکنان کرانه باختری دارد.

 

این گزارش حاوی اطلاعات جامعی درباره تمامی احکام تخریب صادر شده علیه ساختمان های مناطق فلسطینی نشین در سراسر منطقه (ج) در بازه زمانی سال های 1988 تا 2014 است و بر اساس آن، دایره مدنی رژیم صهیونیستی در این مدت 14 هزار و 87 حکم تخریب علیه ساختمان های فلسطینی واقع در منطقه (ج) صادر کرده است و در بسیاری از موارد یک حکم تخریب برای چندین ساختمان متعلق به یک خانواده صادر شده است./982/ب101/د

ارسال نظرات