۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۹۹۱۹۵
با حضور آیت الله علم الهدی؛

طرح آموزش خانواده و مراقبت‌های جنسی فرزندان از دیدگاه آموزه‌های اسلامی آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ طرح آموزش خانواده و مراقبت‌های جنسی فرزندان از دیدگاه آموزه‌های اسلامی با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد همراه با رونمایی از درسنامه عفاف آغاز به کار کرد.
آموزش خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، طرح آموزش خانواده و مراقبت‌های جنسی فرزندان از دیدگاه آموزه‌های اسلامی امروز، دهم آبان‌ماه با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، حسین شادکام، معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مدیران مدارس مشهد در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی رسما آغاز به کار کرد.

  

سیدجواد حسینی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در این مراسم با اشاره به اجرای طرح عفاف‌گرایی در مدارس هشت ناحیه مشهد اظهار کرد: طی دو سال گذشته این طرح در برخی از مدارس مشهد اجرایی شد.

 

وی با بیان این که والدین باید با ارتباط صحیح با نوجوانان، تربیت، آگاهی و اخلاق جنسی بر مبنای محتوای اسلامی را به آنان ارائه کنند تا آینده فرزندان به مخاطره نیفتد، خاطرنشان کرد: ارتباطات اقتصادی و اجتماعی جامعه امروز، افزایش ارتباطات زنان و مردان و دختران و پسران را در پی داشته است واین گسترش ارتباطات زمانی آسیب‌زا خواهد بود که به سمت ارتباطات عاطفی و نامتعارف زن و مرد سوق پیدا می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که این افزایش، تربیت آینده جنسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: در دنیای امروز علاوه بر جهان فیزیکال و ایده‌آل جهان سومی تحت عنوان جهان مجازی یعنی جهان شبکه‌ای، اطلاعاتی و بی حد و مرز نیز به آن اضافه شده است، جهانی که شهروندان آن را جوانان تشکیل می‌دهند و والدین نسبت به آن ناآگاه هستند.

 

حسینی ادامه داد: این جهان همه چیز را برای جوانان از جمله تولیدات انبوه شرم‌ستیزانه جنسی تحت عنوان پرنوگرافی و هرزه‌نگاری جنسی تدارک می‌بیند آن هم دقیقا در دورانی که فرزندان در اوج بلوغ جنسی و تحریک‌پذیری قرار دارند.

 

وی با اشاره به فرو ریختن دیوارهای خانواده اضافه کرد: حس تنفر از خود در دختران و فرار از خود در پسران، نتیجه این پدیده است که خود ارزشمندی که اساس تربیت محسوب می‌شود را از بین می‌برد.

 

حسین شادکام، معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که بیش از 8200 کلاس آموزشی در قالب جلسات آموزش خانواده استان برگزار شد، تصریح کرد: در سطح شهر مشهد در هفت ناحیه و منطقه تبادکان، از هر منطقه 20 آموزشکاه و در مجموع 160 آموزشگاه به اجرای طرح عفاف‌گرایی پرداخته شد که امیداست این جلسات نقطه شروع ما باشد و بتوانیم این موضوع را به سایر حوزه‌ها نیز تعمیم دهیم.

 

وی با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تائید رهبر معظم انقلاب و افتخار آموزش و پرورش است بنابراین ضروری است تا مدیران مدارس چندین بار آن را مرور کنند، گفت: در بیانیه مأموریت این سند، افق متعالی که برای تربیت چیده شده حیات طیبه است؛ همچنین در چیدن مقدمات برای نیل به این هدف متعالی نیز این سند بسیار خوب عمل کرده است.

 

وی با اشاره به این که اولین واحد آموزشی در جامعه پذیری فرزندان، خانواده است، ادامه داد: اگرچه ما امروز خانواده ای با فرزندان فراوان که بسترهای تقویتی مناسبی را فراهم می‌کرد از دست داده ایم اما همچنان از بسیاری از کشورها برتر هستیم؛ از این رو اگر تدبیر نشود همین مرتبه را نیز از دست می دهیم لذا ضروری است این واحد توسط معلمین و مدیران تقویت و ظرفیت های بالقوه آن بالفعل شود.

 

وی با بیان این که امروز فرزندان ما چیزهایی را می بینند و می‌شنوند که می‌تواند منجر به بلوغ زودرس شود و دردسرهایی را برای نسل آتی فراهم کند، تأکید کرد: این ظرفیت نیز در این سند دیده شده و کار کارشناسی و مطالعاتی بر روی آن صورت گرفته است.

 

گفتنی است، در این همایش از سی دی آموزشی خانواده و مراقبت‌های جنسی فرزندان و درسنامه عفاف که به سرفصل‌های متعدد آموزشی بحث عفاف می‌پردازد رونمایی شد و تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی امضا شد. /934/202/ب3

ارسال نظرات