۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۳۰۶۹۹۷
حجت الاسلام احتشام:

دارالمومنین کاشان نباید عرصه تاخت و تاز برخی از منافقان و فتنه‌گران شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با اشاره به نزدیک شدن دو انتخابات مهم در پیش رو از اینکه از افرادی برای سخنرانی در دانشگاه های کاشان دعوت می شوند که جزو فتنه گران هستند به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر بیدار نشویم دارالمومنین کاشان عرصه تاخت و تاز برخی از منافقین خواهد شد و برای برخی ها نشان دار نفاق جلوه خواهد کرد.
حجت الاسلام علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان چهارشنبه شب در مراسم عزاداری هیات جان نثاران امام حسن مجتبی خیابان ملامحسن فیض کاشان گفت: هرکس در هر برهه ای از زندگی خود در قبول ولایت تأخیر داشته باشد قطعا در برهه های بعد سبب سقوط خواهد شد.

 

 وی ادامه داد: وقتی شخصیتی مانند حضرت یونس از معصومین و انبیاء در پذیرش ولایت کمی تأخیر دارد نتیجه اش چنین زندانی باشد بنابراین کسانی که سالها و در برهه ای از زندگی خود در قبول ولایت تأخیر داشته اند به زندان های هوای نفس و متراکم مبتلا شده و یا خواهند شد.

 

حجت الاسلام احتشام با بیان این که پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو برای اهل ایمان معتقد به خدا و روز جزا است گفت: کافری که اسلام را قبول ندارد و روش او براندازی نظام اسلامی است اگر بتواند براندازی کند،  لحظه ای در هدف خود کوتاهی نمی کند، بنابراین کافری که تمام هم و غم او این است که نظام اسلامی را به چالش بکشد چرا باید با او به رحمت برخورد کرد.

 

وی با بیان این که  برخی از مسائلی که گاهی در مطبوعات و فضای جامعه منتشر می شود به واسطه نقصان معرفت های دینی است، گفت: در چنین شرایطی متوجه می شویم که نقش شهید مطهری چه نقش بی بدیلی بود و جای او همچنان در فضای کنونی و در دهه چهارم انقلاب خالی و قابل لمس است.

 

به گفته وی باید مانند شهید مطهری ها باشند که وقتی فریادهای روشنگرانه زد جزو اولین افرادی  بودکه تیغ جلادان منحرف او را به شهادت رسانید و امروز جای او بسیار خالی است  و رهبر معظم انقلاب چنین افرادی را که بتوانند از ارزش های اصیل و متین به نفع نظام و امام و شهدای گرانقدر دفاع کند کم دارد.

 

 اگر حتی یک خودکار به دست ظالم داده باشیم در ظلم او شریک هستیم

امام جمعه موقت کاشان گفت: گاهی در فضای رسانه ای کشور مطالبی منتشر و در ذهن جوانان ثبت می شود  به دلیل این که فرصتی برای زدودن و پالایش آن نیست به عنوان یک اصل های مسلم درشاکله جامعه جای خود را باز می کند و بعدی ها باید با زحمت آن را از ذهن ها پاک کنند.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: کسی که با پیامبر باشد حتما باید در برابر کافر محکم و استوار باشد و اگر گاهی حتی دستی هم می دهد بعد از دست دادن باید انگشتانش را بشماردکه ندزدیده باشند و بداند دست دادن با دزد تبعات دارد.

 

وی با اشاره به این که اگر حتی یک خودکار به دست ظالم داده باشیم در ظلم او شریک هستیم، گفت: آمریکا محور و انگلیس محور و انگلیس پرورانی که از آل سعود حمایت می کنند و با آل سعود ظالم روابط محکمی دارند، حادثه منا را توجیه می‌کنند و آن را با سیل تهران که سبب کشته شدن 8 نفر شد مقایسه می‌کنند اما بعد متوجه اشتباه خود می شوند و می خواهند اشتباه خود را درست کنند اما آن را خراب تر می کنند.

 

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر این که این افراد، فردای قیامت اشباح ظلمه ای هستند که باید برخیزند و به همان مقداری که مصاحبه کردند و با مصاحبه خود به آل سعود کمک کردند باید جواب بدهند.

 

وی افزود: امروزعده ای در حالی اینگونه با مصاحبه خود از آل سعود دفاع می کنند که در گذشته  امام راحل می فرماید، اگر ما از آمریکا و صدام و حتی از مسأله قدس بگذریم از آل سعود ملحد نخواهیم گذشت.

 

به گفته وی، مستحب است انسان هنگام خواب به طرف قبله بخوابد اما عده ای عادت کرده اند شب که می خوابند به طرف آمریکا و گاهی هم به طرف ریاض بخوابند و گاهی هم به جای خواب کربلا و مکه ،خواب دلار می بینند و تعطیلات تابستان آنها به جای مشهد اردهال، سانفرانسیسکو و فرانکفورت است که این ها از آن دسته افرادی هستند که در قیامت شبیه اشباح الظلمه هستند.

 

کسانی که  نسبت به نظام فرانسه و انگلستان محبت دارند در قیامت شبیه اشباح الظلمه هستند

حجت الاسلام احتشام گفت: خدا می فرماید فردای قیامت اشباح الظلمه را داخل صندوقی می کنند و به داخل جهنم پرتاب می کنند، بنابراین اگر کسی  نسبت به نظام فرانسه و انگلستان که منابع آفریقا و معادن کشورهای آسیایی ها را تخلیه کردند و کشورهای خود را  آباد کردند کوچکترین محبتی داشته باشد در قیامت شبیه اشباح الظلمه هستند.

 

وی افزود: این هایی که امروز آرام آرام  توبه می کنند به جای این که دین شان جلو باشد دنیای آنها جلو آمده  و دلارها و ایران چک ها جلو چشمان آنها را گرفته است و نتوانستند حرف های اول خود در انقلاب و بعد از انقلاب را حفظ کنند.

 

حجت الاسلام احتشام با اشاره به این  فرمایش امام راحل که دشمن همواره حرف خودش را از زبان نفوذی های متنفّذ می زند گفت:  نفوذی همین افرادی هستند که دور مسؤولین را می گیرند و به آنها خط می دهند در حالی که مسؤولین خودشان خوب هستند.

 

نامه رهبری تمام نقشه های آنها را نقش بر آب کرد

به گفته وی در لبنان حدود دویست نفر در حمله انتحاری داعش کشته و زخمی می شوند اما یک نفر مسؤول پیام تسلیت نداد اما جنایتکارانی که با ساماندهی و سازماندهی چندین نقطه پاریس را مانند حادثه 11 سپتامبر با هدف فضاسازی مجدد بر علیه مسلمین منفجر کردند، ناگهان مسؤولین بیدار شدند و حادثه تروریستی پاریس را محکوم کردند اما حمله انتحاری داعش در لبنان را که تعدادی شیعیان تکه و پاره شدند ارزش یک پیام تسلیت را نداشتند.

 

به گفته وی، در حادثه تروریستی پاریس می خواستند فضای دومی برای ورود به سوریه با بهانه مبارزه با داعش درست کنند و بگویند راه اول مبارزه با داعش ساقط کردن بشار اسد است اما نامه رهبری تمام نقشه های آنها را نقش بر آب کرد.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: امروز جهان استضعاف، آمریکای جنوبی غیرمسلمان، بولیوی و ونزوئلا به سید اهل حماسه و شجاعت و پیشتاز نصر و نصرت، سید شجاعت و آفرینش صحنه های اقتدار و عزت، سید حسن نصرالله افتخار می کند و این سید بزرگوار را به دلیل اقتدار و شجاعت دوست دارند اما مسؤولین ما به جای  پیام تسلیت  سید حسن نصرالله و شیعیان لبنان به خاطر شهادت 200 شیعه در حمله انتخاری داعش به ملت و دولت لبنان پیام دادند و به همین زودی عزت شیعیان  و شهدا و بچه های شیعه جنوب لبنان را فراموش کردند.

 

انتقاد امام جمعه موقت کاشان از دعوت فتنه گران در دانشگاه های کاشان

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به نزدیک شدن دو انتخابات مهم در پیش رو از اینکه از افرادی برای سخنرانی در دانشگاه های کاشان دعوت می شوند که جزو فتنه گران هستند به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر بیدار نشویم دارالمومنین کاشان عرصه تاخت و تاز برخی از منافقین خواهد شد و برای برخی ها نشان دار نفاق جلوه خواهد کرد.

 

 حجت الاسلام  احتشام در ادامه با اشاره به این که درمان مشکلات کشور می تواند هم درمان عسلی و هم  درمان زهری داشته باشد گفت: در قبول قطعنامه 598 وضعیت کشور را به گونه ای برای امام راحل ترسیم کردن که امکانات نظامی و اقتصادی کشور دیگر توان ادامه کار ندارد و چاره ای به غیر درمان زهری ندارد و امام خمینی(ه) نیز چون فضا را به مصلحت اسلام و مسلمین ندید آن را پذیرفت و فرمود قبول کردم اما جام زهر را نوشیدم، و ادامه داداگر آبرویی داشتم با خدا معامله کردم به این معنی که این راه برای من دارو نبود بلکه زهر بود که به من خوراندند.

 

وی افزود: به امام راحل گفتند اسلحه و توپ و تانک و موشک نداریم و بنیه اقتصادی کشور ضعیف است امابه امام  نگفتند خیل عظیم بسیجی را داریم که اگر مسائل را راحت برایشان بیان کنیم به خاطر مظلومیت امام به جای اسلحه، خود را در برابر دشمن قرار می دهند و بعد از 8 سال دفاع مقدس به جای عسلی تمام شدن دفاع مقدس زهری تمام شد و به کام امام و امت و ملت تلخ شد به طوری که بعد از قبول قطعنامه بسیجیان باورشان نمی شد و آن را قبول نمی کردند.

 

 امام جمعه موقت کاشان یاد آورشد: رهبر معظم چهار سال است به مقامات کشورمی فرماید برای حفظ عزت و اقتدار و برون رفت از چالش و آسیب های تحریم و تهدید یک راه عسلی به نام اقتصاد مقاومتی داریم که اگر آن را دنبال کنید هم کام خود و هم کام ملت را  شیرین می کند اما نمی خواهند راه  عسلی را انتخاب کنند می خواهند زهری باشد یعنی گلوگاه ما را گرفته اند و ما یک امتیازاتی را به دشمن دادیم که معلوم نیست این امتیازات را قبول کند و هرکجا مانند قرارداد الجزایر به نفع آنها نباشد آن را زیرپا بگذارند.  

 

عده ای می خواهند جای سلمن لمن سالمکم را با  حرب لمن حاربکم عوض کنند

حجت الاسلام احتشام گفت یک عمر است در زیارت عاشورا می خوانیم انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم، اما عده ای می خواهند جای سلمن لمن سالمکم را با  حرب لمن حاربکم عوض کنند.

 

وی افزود: شیعه باید هوشیار باشد و بداند راه زندگی تنها حضور در جلسات عزاداری و گریه کردن نیست چرا که خیلی ها گریه کردند اما ای کاش تعدادی از این گریه کنان  می فهمیدند و به کربلا می آمدند.

 

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر حفظ هوشیاری در برابر دشمن گفت:  دشمن دارد زمینه سازی می کند وفضای کشور را به سمتی می برد که ممکن است حتی از بیت شریف امام نیز سوء استفاده کنند و بخواهند اقداماتی را انجام دهند که بین رهبری و بیت امام راحل فاصله ایجاد کنند، همه باید بیدار باشیم  و در این مسیر فقط به دنبال علمدار باشیم.

 

ما برای همیشه با شهدای خود عهد بسته ایم که از علم ولایت جدا نشویم

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر این که ما اهل 9 دی هستیم اما معتقدیم اگر بصیرت داشته باشیم ممکن است هزینه ای هم  برای ما داشته باشد یاد آورشد: امام حسن مجتبی فرمود اگر با من باشید بین ما و آنها شمشیر است به این معنی که اگر ما همان ملت طرف دار امام شهدا و اول انقلاب باشیم بین ما و آمریکا و انگلستان موشک عماد و ناوچه های موشک انداز و ناوچه های غدیر است که حتما دشمن را می ترساند اما هرچه به آنها بخندیم و به آنها آدامس بدهیم و شکلات جلوشان بازکنیم از اقتدار ما کاسته خواهد شد.

 

 وی تأکید کرد: ما و ملت بزرگ ایران و هسته های حزب الله و بسیج جهاد اسلام در یمن و سوریه و لبنان در ادامه راه کربلایی امام حسین و راه عاشورایی شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی هستیم و دیگر اجازه نخواهیم داد مظلومیت امام  حسن مجتبی یک باردیگر تکرار شود.

 

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: ما برای همیشه با شهدای خود عهد بسته ایم که از علم ولایت جدا نشویم و با رهبر خودگام های قدرتمند امام حسین(ع) در عصر حاضر را که دوران بیداری انقلاب ما است ساماندهی کنیم و ظلم مضاعف بر امام حسن(ع) را جبران کنیم./1307/202/ب2

ارسال نظرات