۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۰۷۲۶۰
هزمان با سالروز شهادت امام هشتم در اصفهان؛

سه تن از شهدای مدافع حرم به یاران آسمانی‎شان پیوستند

خبرگزاری رسا ـ امروز همزمان با سالروز شهادت امام علی‎بن‎موسی‎الرضا(ع) پیکر مطهر سه تن از شهدای مدافع حرم با حضور مردم و مسؤولان در اصفهان تشییع شد
تشييع شهداي مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مراسم تشییع سه تن از شهدای مدافع حرم در سوریه همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) امروز در اصفهان برگزار شد، در این مراسم علما و مسؤولان استانی حضور داشتند و مردم شهدا را از فلکه فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان همراهی کردند.

 

در این مراسم باشکوه، ضمن نوحه سرایی توسط ذاکران اهل بیت (ع)، سید علی براتی، فرزند شهید سید یحیی براتی نیز که با لباسهای پاسداری پدرش در این مراسم حاضر شده بود، با قرائت مقاله ای از طرف خانواده شهدا، تاکید کرد: به دنیا و استکبار جهانی اعلام می کنیم که همچنان راه شهدا و کسانی که پا در عرصه مبارزه با دشمنان اسلام گذاشته اند را ادامه می دهیم و من نیز همانند فرزند عماد مغنیه، راه پدر خویش را ادامه خواهم داد.

 

سپس حجتالاسلام شفاعتالله موسوی نماینده ولیفقیه در لشکر امام حسین(ع) با بیان این نکته که این شهدا به صورت داوطلبانه به دفاع از حرم حضرت زینب(س) پرداختند، اظهار کرد: این عزیزان کسانی بودند که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) سر از پا نمیشناختند، اینان برگزیده های خداوند هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز به فرموده مولایمان صف مبارزه با داعش طولانی است و بنیان مرصوص است، اگر مولایمان اجازه فرماید هما طور که در جنگ تحمیلی نام و آوازه لشکر امام حسین(ع) لرزه بر اندام دشمنان میانداخت، امروز نیز این چنین میشد و این خس و خاشاکها که قصد تعرض به حرم اهلبیت(ع) را دارند از میان برمیداشتیم.

 

نماینده ولیفقیه در لشکر امام حسین(ع) ادامه داد: امروز در محضر این شهدا میگوییم که سبزپوشان مکتب علوی و همرزمان شما در این لشکر در راه دفاع از حرم اهلبیت(ع) و آرمانهای انقلاب تا پای جان ایستادهاند و با شما همعهد میشوند که راه پرافتخار شما را ادامه دهند.

 

وی خطاب به خانوادههای شهدا بیان کرد: افتخار کنید و به خود ببالید که جوانان و شیرمردانی را تقدیم انقلاب کردید که در راه انقلاب همچون مولایشان اباعبدالله الحسین(ع) جانشان را دادند و از همه چیزشان گذشتند.

 

حجتالاسلام موسوی با تأکید بر این که در اسلام محدوده جغرافیایی وجود ندارد، اظهار کرد: گروههای تکفیری اعلام کردند که اگر ما دستمان به حرم حضرت زینب(س) برسد آن را با خاک یکسان میکنیم، این جوانان از جان گذشته اجازه چنین کاری را نمیدهند، امروز خونهای شهدا جوانان ما را آماده جانبازی در راه خداوند کرده است.

 

وی با طرح این نکته که برخی میگویند شرکت در جنگ سوریه به ما چه ارتباطی دارد، ادامه داد: باید به آنان گفت که حرم حضرت زینب(س) و حرم حضرت رقیه(س) که به ما ارتباط دارد، ما به حضرت زینب(س) میگوییم تا پای جان ایستادهایم و هیچ وقت اجازه نخواهیم داد حرم شما تنها بشود.

 

بر اساس این گزارش، شهدای مدافع حرم بر دستان مردم خداجو و مؤمن اصفهان با شعارهای «لبیک یا حسین»، «لبیک یا زینب»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آلسعود»، «برای دفن شهدا، مهدی بیا مهدی بیا ایران شده کرب و بلا مهدی بیا مهدی بیا» تا گلستان شهدای اصفهان تشییع شدند.

 

ستوان یکم پاسدار مرتضی زارع، سرگرد سجاد مرادی و سروان سید یحیی براتی از لشکر 14 امام حسین (ع) استان اصفهان در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به فیض شهادت نائل و آسمانی شدند. شهید مرتضی زارع از خورزوق (اسلام‌آباد برخوار)، شهید سید یحیی براتی از شهر درچه و شهید سجاد مرادی از اصفهان در دفاع از حرم حضرت زینب (س) جام شهادت را نوشیدند و شهید سجاد مرادی در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد./914/202/ب2

ارسال نظرات