۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۱۰۴۷۹
رییس سازمان حج و زیارت:

پرداخت غرامت به حادثه دیدگان فاجعه منا از سوی مسؤولان دیپلماسی کشور در حال پیگیری است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت گفت: پیگیری پرداخت خسارت و غرامت از سوی عربستان به زائران و بستگان فاجعه منا، از مسؤولیت دستگاه و مسؤولان دپیلماسی کشور است که امید است این امر تحقق پیدا کند.
مهندس اوحدي
رئيس سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت عصر امروز در دیدار خانواده های قربانیان استان چهارمحال و بختیاری در فاجعه منا که به میزبانی فرمانداری شهرکرد برگزار شد، افزود: پیگیری پرداخت خسارت و غرامت از سوی عربستان به زائران و بستگان فاجعه منا، از مسؤولیت دستگاه و مسؤولان دپیلماسی کشور است که امید است این امر تحقق پیدا کند.


وی گفت: پرداخت خسارت به بازماندگان حادثه منا در قالب پوشش بیمه ای که زائران حج تمتع داشتند در حال پیگیری است و تاکنون مبالغی را بیمه ایران پرداخت کرده است و بخشی نیز که در گرو انحصار ورثه است، پرداخت خواهد شد.


وی اظهار داشت: در زمینه انحصار ورثه برای خانواده این حادثه دیدگان نیز مذاکراتی با مسؤولان مالیاتی کشور انجام شده است که از سوی مسؤولان مالیاتی دستور داده شده که مشکل گرفتن انحصار ورثه آن ها حل و فصل شود.


رییس سازمان حج و زیارت به جایگاه رفیع جان باختگان فاجعه منا اشاره کرد و ابراز داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این بزرگواران در زیباترین حالاتی که یک انسان در عمرش تسلیم حق می شود، جان به جان آفرین تسلیم کردند.


اوحدی به تشریح نحوه پیگیری و امداد رسانی به آسیب دیدگان این فاجعه پرداخت و گفت: از همان لحظه وقوع حادثه، ستاد حج و زیارت با تشکیل ستاد بحران در منا، کار امداد رسانی به آسیب دیدگان و شناسایی جان باختگان مظلوم این فاجعه را آغاز کرد.


رییس سازمان حج و زیارت به وقوع این حادثه تلخ اشاره کرد و توضیح داد: این حادثه با بی تدبیری و سوء مدیریت طرف سعودی رقم خورد و خیابان 204 مسیر زائران ایرانی نبود که بسیاری از زائران کشورهای مختلف بدلیل تراکم و شلوغی در آن مسیر جان باختند.


این مقام مسؤول به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره جان باختگان فاجعه منا اشاره و تصریح کرد: در این راستا عهد کردیم عیادت و ملاقات با خانواده جان باختگان مظلوم فاجعه منا در برنامه این سازمان باشد.


وی افزود: اگر تخلفی از سوی مسؤولان کاروان صورت گرفته باشد و یا کاستی هایی وجود داشته، در صورت شکایت از سوی افراد این تخلفات رسیدگی و با متخلفان بر اساس قانون برخورد خواهد شد.


به گزارش رسا، در ادامه این نشست تعدادی از خانواده های فاجعه منا به بیان مشکلات و خواسته ها خود پرداختند.


همچنین در این نشست رییس سازمان حج و زیارت کشور به سرکشی و دلجویی بیشتر از بازماندگان، رسیدگی برای حق و حقوق خانواده جان باختگان اطلاق واژه شهید به مهاجران الی الله را به خانواده ها قول دادند.


گفتنی است، 19 نفر از حاجیان چهارمحال و بختیاری در این حادثه جان خود را از دست دادند.


امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از چهارمحال و بختیاری به حج تمتع اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از بروجن بود./9457/
202/ب2

ارسال نظرات