۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۳۹۶۶
رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران:

جمهوریت و اسلامیت دو ویژگی انقلاب است/ شورای نگهبان ضامن اسلامیت نظام است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی، گفت: جمهوریت و اسلامیت دو ویژگی این انقلاب به شمار می رود.
حبيب الله غفوري حبيب الله غفوري حبيب الله غفوري حبيب الله غفوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله غفوری مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران در جلسه سخنرانی خود که شامگاه یکشنبه در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد با بیان اینکه مردم باید مراقب ارزش های انقلاب باشند، گفت: خداوند به افرادی که در مسیرش جهاد می‌کنند مدال افتخار داده و این مدال بسیار با ارزش است، توجه به خصوصیاتی که خداوند به مردم ایران در دوران دفاع مقدس داده بود نیز ضروری است.

 

حجت الاسلام غفوری با اشاره به تاریخچه اقدامات حوزه های علمیه شیعه، تصریح کرد: شیخ مفید، سید رضی و مرتضی، مرحوم صدوق و دیگر علما کارهای بزرگی انجام دادند اما امام راحل(ره) با تمامی علمای شیعه تفاوت بزرگی داشتند، موفقیت ایشان در تشکیل یک حکومت اسلامی ایشان را از دیگر علمای شیعه متمایز می کند.

 

وی ادامه داد: اقدام بزرگی که آرزوی تمامی انبیا و اولیا در طول تاریخ بود، زیرا دغدغه انبیا ساخت فضایی بود که بتوان حکم خداوند را اجرا کرد، برخی شاد ادعا کنند مردم قبل از انقلاب مسلمان بودند اما تمامی احکام الهی زیر دستان شاه در حال نابودی بود.

 

رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران با اشاره به سخنان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام(ره)  فرمودند «ما برای اجرای احکام الهی نیاز به تشکیل حکومت داریم» البته نمی گوییم احکام الهی به طور کامل در حال حاضر اجرا می شود ولی باید توجه کنیم در زمان رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز بسیاری از آیات الهی امکان عمل کردن نداشت.


حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه هیچ موضوعی در دنیا ارزش جان دادن ندارد، تاکید کرد: فردی که برای خدا شهید شد به بالاترین مقام ممکن رسیده است، امام راحل(ره ) فرمودند؛ «اگر احمد خطا کند خودم وی را حد می زنم»، اما اگر من گفتم اگر دیگران خطا کنند باید تنبیه شوند ولی این موضوع در مورد خودم صادق نیست، اسلام را بیان نکرده‌ام.

 

وی ادامه داد: همه افرادی که در این راه فداکاری کردند مانند شهدای صدر اسلام در کنار ائمه هستند، ما در روز آخرت مقام شهدا را درک خواهیم کرد، مقدس ترین و بالاترین عبادتی که یک بنده می تواند برای خدا انجام دهد تشکیل یک حکومت الهی است.


 
رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی، گفت: نتیجه انقلاب، جمهوری اسلامی شده است، جمهوریت و اسلامیت دو ویژگی این انقلاب است، این انقلاب به دلیل حق بون اسلام مخالفان زیادی دارد، علت آتش زدن یک کشیش چیست، چرا قبلا این کار را انجام نمی دادند، زیرا پس از انقلاب اسلامی قرآن پرتیراژترین کتاب در اروپا و امریکا قرآن بوده است.

 

وی افزود: احساس خطر دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی طبیعی است، آنها حدس می زنند که در آینده اکثریت جمعیت انگلستان را مسلمانان تشکیل خواهد داد و به این دلیل دست به کارهای دیوانه وار می زنند.

 

حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه اسلامیت نظام به قانون اساسی آن است، تصریح کرد: قانون اساسی ما بسیار مظلوم است، کمتر فردی در جامعه قانون اساسی را مطالعه کرده و به مستندات آن توجه می‌کند، مترقی ترین قانون اساسی در دنیا که کلمه کلمه آن بر اساس قرآن و روایات است قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

 

رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه  فقیه جامع الشرایط در راس این نظام قرار دارد، ابراز کرد: برخی تصور می کنند اعضای خبرگان ولی فقیه را نصب می کند، خیر چنین نیست، موضوع ولی فقیه از سوی امام(ره) به دنبال موضوع ولایت و امامت بیان شده است، همان دلایلی که برای اثبات امام معصوم بیان می کنیم دلایلی برای اثبات ولایت فقیه بیان می کنیم.

 

وی با بیان اینکه فقهای شورای نگهبان سومین ویژگی اسلامیت نظام هستند، گفت: فقها قوانین را بر اساس اسلام بررسی می کنند، ما هرچه فداکاری کردیم برای اسلام بوده است، برای بقا و اجرای احکام الهی جان ها داده شده است، شورای نگهبان ضامن اسلامیت نظام است.


 
رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اهمیت مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس جای هر فردی نیست، انسان هایی خداترس، مدیر و متدین باید وارد این عرصه شوند، فردی که نماینده می شود و به دنبال رابطه بازی است برای خود آتش جمع می کند، این انقلاب، نظام و مجلس میراث مسلم و قطعی شهیدان هستند، هر فردی که در این مسیر قرار گیرد و اصول را رعایت نکند خیانت کرده است.


 
حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه جمهوریت نظام پاسدار رأی مردم است، گفت: باید توجه شود که از بالاترین مقام تا پایین ترین آن به دست مردم تعیین می شود، مقبولیت نظام از طریق رای و حضور مردم اعمال می شود، مترقی ترین از این نظام که جنبه الهی، آسمانی، نبوی، علوی را در نظر داشته و جنبه مردم سالاری را نیز داشته باشد در دنیا وجود ندارد.

 

وی با اشاره به وظیفه کنونی مردم، عنوان کرد: وظیفه ما شناخت آسیب هایی است که به کشور وارد می‌شود، امام(ره) فرمود «من ملتی را به عظمت ملت ایران در طول تاریخ سراغ ندارم»، امام راحل(ره) اهل مبالغه نبودند، دشمن به دنبال تهی کردن دین جوانان ما است، آنها می خواهند عوامل خود را در تمامی عرصه ها نفوذ دهند، برخی به دنبال فراهم کردن نفوذ هستند، جنگ فرهنگی دشمن نفوذ در تمامی عرصه ها است./811/202/ب1

ارسال نظرات