۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۱۹۶۸۱
آیت‌الله مهمان‌نواز:

رشد متوازن بعد مادی و معنوی، کشور و نظام اسلامی را بیمه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام به هر دو بعد مادی و معنوی انسان و جامعه دینی توجه دارد، گفت: رشد متوازن بعد مادی و معنوی، کشور و نظام اسلامی را بیمه می‌کند.
آيت الله مهمان نواز- ديدار با مديران کميته امداد خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و کارکنان نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی که به مناسبت فرارسیدن چهاردهم اسفند، سالروز تأسیس کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: تلاش در راستای خدمت به مردم به ویژه اقشار محروم، یکی از بزرگ‌ترین توفیق‌های الهی بوده و جزء افضل عبادت‌ها است.

 

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد از برکات انقلاب و از یادگاری‌های امام خمینی (ره) است، افزود: اکنون این نهاد حمایتی به خانه امید مستضعفان و دل‌شکسته‌ها تبدیل شده و به مستمندان جامعه خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه کمک به محرومان، مستضعفان و گرفتارهای گرفتار از دیگر دستاوردهای نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: خدمت به مردم مظلوم و مستضعف کار انبیاء بوده و باید این امر مهم در جامعه نهادینه شود.

 

وی با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) نهضتی جهانی ایجاد کرد که اثر آن توفیق خدمت به محرومان است، تصریح کرد: به برکت این درایت بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی اکنون افراد نیازمند و مستضعف در نظام جمهوری اسلامی از یک آسایش نسبی برخوردار هستند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه البته هنوز کار نکرده و راه نرفته زیادی در این بخش وجود دارد، ادامه داد: محرومان و نیازمندان با وجود مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش اقتصادی دارند اما همیشه طرفدار و پشتیبان نظام اسلامی بوده و این وفاداری و پشتیبانی خود از نظام و انقلاب را نیز در صحنه‌های مختلف اثبات کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: نگهداری انقلاب از پیروزی آن دشوارتر و مهم‌تر است که خوشبختانه مردم ما با حضور در راهپیمایی و تظاهرات یوم‌الله بیست و دوم بهمن‌ماه و انتخابات هفتم اسفند، نشان دادند که همیشه از انقلاب اسلامی حفاظت کرده و آرمان‌های اسلامی و انقلابی را پیگیری می‌کنند به همین دلیل باید گفت این ملت لایق بیش‌ترین و بهترین خدمت‌ها هستند.

 

منتخب مردم استان خراسان شمالی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر حفظ کرامت خانواده‌های نیازمندان، افزود: باید کمیته امداد با توانمندسازی خانواده‌های نیازمند، تلاش کند مشکلات اقتصادی نیازمندان و محرومان را به صورت ریشه‌ای مرتفع کند.

 

وی با اشاره به اینکه کشور و نظام اسلامی دو بعد معنوی و عرفانی دارد، اضافه کرد: اسلام به هر دو بعد مادی و معنوی انسان و جامعه دینی توجه دارد به همین دلیل رشد متوازن بعد مادی و معنوی، کشور و نظام اسلامی را بیمه می‌کند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با یادآوری اینکه پیش از انقلاب اسلامی و در دوران رژیم ستم‌شاهی، بعد اسلامی کشور به دست فراموشی سپرده شده بود، ادامه داد: اما به فضل الهی با پیروزی انقلاب اسلامی و تبلیغات دینی و رهنمودهای امام راحل و رهبری، مردم در بعد معنوی به آسایش و آرامش خاطر رسیدند.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: افزون بر بعد معنوی، باید برای اعتلای مناسب بعد مادی جامعه نیز تلاش شود چرا که دین اسلام به تقویت و بهبود هر دو حوزه مادی و معنوی انسان و جامعه اسلامی تأکید کرده است./9314/202/ب3

ارسال نظرات