۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۱۹۸۸۳
ابراهیمی تشریح کرد؛

عملکرد کمیته امداد امام خمینی در استان همدان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کمیته امداد استان همدان به فعالیت این نهاد در زمینه توسعه فرهنگ ازدواج در جامعه اشاره کرد و گفت: در بحث توسعه فرهنگ ازدواج، 1294 نفر جهیزیه دریافت کرده اند و 1450 نفر از دختران آماده ازدواج در نوبت جهیزیه قرار دارند.
کميته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، علیرضا ابراهیمی مدیر کل کمیته امداد استان همدان ظهر امروز در دیدار با آیت آلله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان، اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق های رای حماسه ای بزرگ را آفرید و این نشانه ای از ولایت مداری ملت ایران است.

 

وی با اشاره به سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی، ابراز داشت: امدادگران فرزندان امام خمینی هستند که 48 هزار خانواده را به صورت کلی و 90 هزار نفر را به صورت تفکیکی مورد حمایت قرار دادند.

 

ابراهیمی افزود: 55 درصد مددجوها روستایی و 45 درصد مابقی را مددجویان شهر نشین تشکیل داده اند که از میان 63 درصد آن ها زنان سرپرست خانوار هستند.

 

وی به تشریح حمایت های کمیته امداد امام خمینی به افراد نیازمند اشاره کرد و گفت: 30 هزار خانواده به صورت تک خدمتی و دو خدمتی از کمیته امداد کمک دریافت کرده اند و سرانه کمک به هر خانواده به جز حمایت های خیران 119 هزار تومان در ماه است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان همدان به فعالیت این نهاد در زمینه توسعه فرهنگ ازدواج در جامعه اشاره کرد و افزود: در بحث توسعه فرهنگ ازدواج، 1294 نفر جهیزیه دریافت کرده اند و 1450 نفر از دختران آماده ازدواج در نوبت جهیزیه قرار دارند.

 

وی ادامه داد: 10 هزار و 236 نفر مشمول طرح بیمه اجتماعی هستند و کمیته امداد از 5 هزار و 300 نفر از ایتام استان همدان حمایت می کند در بحث ایجاد اشتغال نیز 2 هزار و 879 وام اشتغال پرداخت شده است که  هزار و 28 نفر در سال 1394به خودکفایی رسیده اند.

 

ابراهیمی تصریح کرد: در سال 1394برای 614 نفرکاریابی صورت گرفته است و در جهت ارتقا و خودکفایی نیاز مندان و محرومان 11 هزار و 400 نفر تحت آموزش فنی و حرفه ای قرار گرفته اند.

 

وی در پایان اظهار داشت: 4 هزار و 500 نفر وام قرض الحسنه از کمیته امداد دریافت کرده اند و 3 هزار و500 نفر از طریق صندوق روستایی تحت پوشش قرار گرفته اند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان همدان به وضعیت نابسامان بسیاری از مدد جویان استان اشاره کرد و گفت: 2 هزارو 700 نفر از مدد جویان فاقد سرپناه، 800 نفر از مددجویان شهری در آستانه تخریب منزل،4 هزارو 300 خانوار روستایی در آستانه تخریب خانه قرار دارند و از سوی دیگر 705 نفر بیمار صعب علاج و 526 یتیم محتاج حمایت و کمک رسانی هستند./979/203/ب1

ارسال نظرات