۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۳۰۹۴۴
امام جمعه امیدیه:

راه مقابله با ولنگاری فرهنگی اتکا به فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است

امام جمعه امیدیه با اشاره به اینکه ولنگاری فرهنگی منشأ داخلی دارد، گفت: به خود آمدن و اتکا به فرهنگ غنی اسلامی ایرانی راه رویارویی با آن است.
امام جمعه امیدیه، حجت الاسلام علیزاده

حجت الاسلام مهدی علیزاده، امام جمعه امیدیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تفاوت های نهفته در شبیخون فرهنگی و ولنگاری فرهنگی ابراز داشت: شبیخون فرهنگی در اختیار دشمن است و با همه داشته های خود و با راه اندازی جنگ نابرابر برای از بین بردن و خالی کردن ما از فرهنگ اصیل گام برمی دارد.

 

امام جمعه امیدیه با اشاره به اینکه در برابر شبیخون فرهنگی اقدامات زیادی همچون رویارویی را می توان انجام داد، افزود: بی تفاوتی و خوش خیالی در برابر فراورده های خارجی و مصرف آنها ولنگاری نام دارد و در مقوله فرهنگ عدم نظارت بر ورود محصولات فرهنگی و بهره بری از چنین محصولاتی قابل قبول نیست.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی منشأ داخلی دارد و خودمراقبتی راهکار ایستادگی در برابر چنین امری است، تصریح کرد: ورود محصولات فرهنگی مغایر و نادرست با شئونات فلج کننده و از بین برنده جامعه است که متأسفانه غلبه فرهنگ دشمن به دلیل دوری از فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی امیدیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوسازی دشمنان و ترس از این جوسازی که نتیجه آن وررود همه گونه وسایل و محصولات فرهنگی است، گفت: دشمنان جوساز به مسائل فرهنگی جامعه خود نظارت دارد و اجازه ورود هیچ ضد فرهنگی مغایر با عقاید خود را نخواهند داد.

 

این مقام مسؤول در پایان اظهارداشت: ما با تأثیرپذیری از جوسازی دشمنان و آزادی بیان را مطرح کردیم و اکنون فرهنگ مغایر و نادرست را به جوانان تزریق می کنند و راه مقابله با ولنگاری فرهنگی به خود آمدن و اتکا به فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است./9456/303/ب3

ارسال نظرات