۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۳۸۵۲۷
رئیس سازمان صدا و سیما در مشهد:

امپریالیسیم رسانه‌ای درصدد ایجاد انحراف و انحطاط فرهنگی‌ است

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: ما در شرایط صلح مسلح هستیم چرا که امپریالیسیم رسانه‌ای با پشتوانه مطالعاتی جامعه ایران، درصدد ایجاد انحراف و انحطاط فرهنگی‌ است.
رسانه

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای خراسان رضوی، علی عسکری در جمع مدیران کل مرکز استان‌ها در مشهد با تشریح جایگاه و رسالت رسانه ملی در برابر رقبای رسانه‌ای و هجمه فرهنگی غرب اظهار داشت: ما در شرایط صلح مسلح هستیم  چرا که امپریالیسیم رسانه‌ای با پشتوانه مطالعاتی جامعه ایران، درصدد ایجاد انحراف و انحطاط فرهنگی‌ است و با بهره‌گیری از سلاح رسانه عملاً به جنگ هویتی برخاسته است.

 

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه هم اینک ده‌ها شبکه فارسی زبان در این مسیر فعال‌اند تصریح کرد: خود‌سازی رسانه‌‌ای، تقویت تحقیقات و تولید فکر و ایده، فرهنگ‌‌سازی و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و همچنین برجسته‌سازی نقش مساجد در ارتقای باورهای معنوی از جمله اقداماتی است که اصحاب رسانه صداوسیما باید در دستور کار خود داشته باشند.

 

وی افزایش تعاملات درون سازمانی و برون سازمانی و همکاری با ارگان‌های دولتی را بسیار کارگشا دانست و تأکید کرد: جذب نیروهای نخبه و انقلابی و ضرورت توجه به معلمان و مدارس از جمله راهکارهای مناسب در راستای نهضت تولید محتوای فرهنگی است.

 

رئیس رسانه ملی بهره‌گیری از فضاهای مجازی در عمل به رسالت رسانه‌ای را مؤثر ارزیابی و اذعان کرد: به زودی با ایجاد معاونت فضای مجازی در ساختار تشکیلی، سازوکار ورود جدی به این عرصه فراهم می‌شود.

 

عسکری در بخشی دیگر از سخنانش به پدیده مهلک قاچاق کالا اشاره و تأکید کرد: مدیران رسانه در مراکز استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی باید بیش از پیش به این مسأله توجه، و در پی تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله جدی با این مهم که یکی از دلایل رکود اقتصادی در کشور است، برنامه سازی کنند.

 

در این نشست دو روزه از خدمات حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم تقدیر و دارابی بعنوان معاون امور استان‌های رسانه ملی معرفی شد./836/د102/ل

ارسال نظرات