۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۵۰۳۶۰
با ابلاغ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور؛

حکم سه امام جمعه شهرهای خراسان شمالی تمدید شد

با ابلاغ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور حکم امامت جمعه حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده در شهر فاروج، حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده در آشخانه و حجت‌الاسلام نادعلی زاده در شهر تیتکانلو استان خراسان شمالی برای مدت سه سال دیگر تمدید شد.
ائمه جمعه فاروج- آشخانه، تیتکانلو نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با صدور احکام جداگانه، ائمه جمعه سه شهر فاروج، آشخانه و تیتکانلو در استان خراسان شمالی را برای مدت سه سال دیگر در این سمت ابقا کرده است.

بر اساس این احکام امامت جمعه حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده در شهر فاروج، حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده در آشخانه و حجت‌الاسلام حسین نادعلی زاده در شهر تیتکانلو تا شهریورماه سال 98 تمدید شده است.

در این احکام خطاب به ائمه جمعه شهرهای فاروج، آشخانه و تیتکانلو آمده است: ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای شما به اطلاع می‌رساند که در ششصد و شصت و سومین جلسه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مورخ 01/06/95 حکم امامت جمعه شما به مدت سه سال تمدید شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در ادامه می‌افزاید: انشاء الله با توکل به خداوند متعال و بهره‌گیری از تجربیات گذشته بتوانید در جذب عموم مردم به‌ویژه جوانان به نماز جمعه و باشکوه‌تر برگزار کردن این فریضه بزرگ الهی و همچنین در ایجاد وحدت و همبستگی موفق باشید.

حکم امامت جمعه حجت‌الاسلام قلی زاده در فاروج تمدید شد

حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده اواخر مردادماه سال 92 با حکم صادره از سوی رهبر معظم انقلاب و ابلاغ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، به‌عنوان پنجمین امام جمعه فاروج از زمان تشکیل این شهرستان برای مدت سه سال منصوب شد و اکنون با اتمام این مدت، حکم امامت جمعه وی در فاروج تمدید شده است.

حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج متولد روستای ارکان از توابع شهر بجنورد 48 سال سن دارد، وی تحصیلات حوزوی خود را از سال 1360 از مدرسه امام خمینی (ره) در بجنورد آغاز کرد و پس از حوزه علمیه فاروج، تحصیل حوزوی خود در حوزه‌های علمیه مشهد تا سطح خارج ادامه داد.

وی هم‌زمان با تحصیلات حوزوی به مدت پانزده ماه به‌عنوان بسیجی در دسته‌های رزمی تبلیغی و تخریب در جبهه‌های جنگ علیه رژیم متجاوز بعثی حضور داشت.

حجت‌الاسلام قلی زاده پیش از انتصاب به‌ عنوان امام جمعه فاروج، در شهر کلات نادر استان خراسان رضوی، به مدت 10 سال به‌عنوان محقق و پژوهشگر و عضو مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پروژه‌های تاریخی خطه شمال خراسان و مشهد به تحقیق مشغول بود و در عین حال عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان هم بود.

حکم امام جمعه آشخانه برای مدت سه سال دیگر تمدید شد

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالی هم تیرماه سال 92 با حکم صادره از سوی رهبر معظم انقلاب و ابلاغ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، برای مدت سه سال به‌عنوان امام جمعه جديد آشخانه منصوب شد.

حجت‌الاسلام احمدزاده، امام جمعه سابق شهرستان فاروج بود و اواسط تیرماه 92 به‌ عنوان امام جمعه جدید مرکز شهرستان مانه و سملقان، جایگزین حجت‌الاسلام جواد طاهری شد و اکنون پس از گذشت سه سال، حکم امامت جمعه وی در شهر آشخانه برای مدت سه سال دیگر تمدید شده است.

گفتنی است، شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع شده و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می‌شود.

این شهرستان با مساحت شش هزار و ۵۳ کیلومترمربع دارای سه شهر، سه بخش، شش دهستان و ۱۴۶ پارچه آبادی است و جمعیت این شهرستان نیز بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰، ۱۰۳ هزار و ۹۴۴ نفر ذکر شده که ۷۴ هزار و ۳۱۵ نفر آنان در مناطق روستایی و ۲۸ هزار و ۴۴ نفر نیز در سه منطقه شهری سکونت دارند.

تمدید حکم امامت جمعه حجت‌الاسلام نادعلی زاده در شهر تیتکانلو

حجت‌الاسلام حسین نادعلی زاده شهریور سال 92 با صدور حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، به‌عنوان نخستین امام جمعه شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج واقع در استان خراسان شمالی منصوب شد.

در این حکم حجت‌الاسلام حسین نادعلی زاده برای مدت سه سال به‌عنوان نخستین امام جمعه شهر تیتکانلو منصوب شده بود و اکنون با اتمام این مدت، حکم تمدید امامت جمعه حجت‌الاسلام نادعلی زاده صادر شده است.

حجت‌الاسلام نادعلی زاده پیش از انتصاب به‌عنوان امام جمعه تیتکانلو در سال 92، ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان راز و جرگلان، امامت جمعه موقت شهرستان راز و جرگلان و عضویت در بسیج طلاب و روحانیان شهرستان مانه و سملقان را در کارنامه خود داشت.

گفتنی است، تیتکانلو یکی از شهرهای شهرستان فاروج از توابع استان خراسان شمالی محسوب می‌شود که با پنج هزار نفر جمعیت در هشتم آبان ماه سال 1388 از موقعیت روستایی به شهری ارتقا یافت./9314/202/ب2

ارسال نظرات