۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۴۵۹۷۰۲

فراخوان یمنی ها برای برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز در صنعا

کمیته هماهنگی راه پیمایی وشورای عالی اتحادیه سازمان های مدنی یمن از سازمان ها ونهاد های مختلف در این کشور دعوت کرد در راهپیمایی اعتراض آمیز فردا یکشنبه در برابر مقر اقامت اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل در صنعا شرکت کنند.
صنعا


به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته هماهنگی وشورای عالی اتحادیه سازمان های مدنی با صدور بیانیه ای اعلام کرد این راهپیمایی به منظور محکوم کردن موضع ولد الشیخ در خصوص تحولات یمن، تداوم کشتار یمنی ها وافزایش درد و رنج های آن ها به دلیل محاصره ظالمانه برگزار می شود.

این بیانیه تاکید کرد: تا زمانی که خواسته های مشروع مردم یمن و از جمله توقف تجاوز ومحاصره یمن پایان نیابد٬ هیچ گونه گفت وگویی صورت نمی گیرد.

به نوشته ایرنا، عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی،دریایی و هوایی این کشور کرد تا عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن را به قدرت بازگرداند.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 10هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است./982/ب102/د

ارسال نظرات