۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۵۲۵۹
حجت الاسلام حاج علی اکبری:

مسجد مرکز صیانت از اعتقادات و افکار جامعه است

رییس کانون رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مسجد باید مرکز و هسته صیانت از اعتقاد و افکار جامعه باشد، گفت: امروز مساجد باید مرکز جذب جوانان باشند.
حجت السلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی‌اکبری رییس کانون رسیدگی به امور مساجد، پیش از ظهر امروز در همایش خادمان بهشت «تجلیل از خدام مساجد استان تهران» که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد، گفت: این گردهمایی سرشار از صفا و عشق فاطمی و بسیار شیرین است.

وی با بیان اینکه خدمت در مساجد منتی الهی است، اظهار داشت: خداوند مقام خادمی را به هر کسی عطا نمی‌کند بلکه در این مسؤولیت یک برگزیدگی وجود دارد که نصیب شما خدام مساجد شده است.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری با اشاره به تفاوت خادمان مساجد با دیگر خدام، بیان داشت: خادمان مساجد به صورت تمام وقت در حال خدمت‌رسانی هستند در حالی که خدام موقت از این فیض محروم هستند و این مهمترین وجه تمایز شما با سایر خدام موقت به شمار می‌رود.

رییس کانون رسیدگی به امور مساجد در تبیین این که مسجد مرکز انجام فعالیت‌های عظیم است، ابراز کرد: فعالیت‌هایی که در مساجد صورت می‌پذیرد اثرات نیکو و قابل توجهی در جامعه دارد بنابراین فعالیت‌هایی که خادمان در مساجد انجام می‌دهند شاید به ظاهر کوچک، اما اجر و پاداشی عظیم در پی خواهد داشت.

وی افزود: ممکن است فعالیت شما در نگاه انسان‌های ظاهربین بی‌ارزش و کوچک به شمار آید اما در نزد خداوند کار شما بسیار ارزشمند و گران‌سنگ است و شما نباید هرگز لحظه‌ای در این امر تردید به دل راه دهید چرا که این خدمت گنجی عظیم و کرامتی الهی است که نصیب شما شده است.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه ما در مرکز رسیدگی به امور مساجد به عنوان خادم خادمان مساجد هستیم، گفت: ما وظیفه داریم به شرایط مساجد رسیدگی کنیم.

رییس کانون رسیدگی به امور مساجد پیروزی انقلاب اسلامی را هدیه‌ای از سوی حضرت زهرا(س) دانست و گفت: شهدا و کسانی که در تحقق انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند همگی رشدیافتگان و تربیت شدگان مساجد هستند.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم انقلاب را از نفوذ دشمنان حفظ و آسیبهای اجتماعی را در جامعه کنترل کنیم راهی جز پناه بردن به مسجد نداریم، ما باید به مسجد برقرار و آباد فکر کنیم تا در این روزگار وانفسا نسل جوان را جذب کرده و فعالیت‌های اسلامی در جامعه گسترش یابد.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری اضافه کرد: امروز نخبگان و فرهیختگان به این نتیجه رسیده‌اند که مساجد نقش اساسی در تربیت دینی افراد جامعه دارند.

رییس کانون رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مساجد باید مطابق معیاری که خداوند و ائمه معصومین(ع) ذکر کرده‌اند باشد، گفت: مسجد باید مرکز و هسته صیانت از اعتقاد و افکار جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه خدام یکی از ارکان مهم در تغییر و تحول مساجد به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: امروز جاذبه مسجد باید به گونه‌ای باشد که جوانان را به مساجد جذب کنند./202/813/ب1

ارسال نظرات