۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۰۴۳۰۷
امام جمعه شهرضا:

مساجد باید فرهنگ ساز باشند

امام جمعه شهرضا با بیان این که مساجد ما باید فرهنگ ساز باشند، گفت: فرهنگ اسلامی حاوی عالی ترین مضامین الهی و اخلاقی است که زندگی فردی و اجتماعی را متحول می‌کند.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در جلسه گردهمایی ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد شهرضا، که در مسجد صدیقه طاهره(س) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: باید زمینه حضور مردم در مساجد را بیش از پیش فراهم کنیم، روحانیان و متولیان مساجد باید به رسالتی که در راستای اداره مساجد دارند افتخار کنند.

وی اظهار کرد: اسلام بر ضرورت رعایت نظافت و پاکیزگی تأکید زیادی کرده است، حفظ سلامتی و نظافت مساجد نیز ضروری است؛ مساجد ما باید فرهنگ ساز باشند، فرهنگ اسلامی حاوی عالیترین مضامین الهی و اخلاقی است که زندگی فردی و اجتماعی متحول می‌کند و این معارف باید از مساجد به دیگر مناطق و بخشها منتشر شود.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: امامان جماعت حضور به موقع خود را در مساجد رعایت کنند به ویژه در ماه مبارک رمضان که در همه مساجد نماز جماعت برگزار می‌شود؛ در برنامه‌های مساجد باید جوانگرایی داشته باشیم، مسجد مخصوص فرد یا گروه خاصی نیست، بنابراین باید از فضای مساجد برای حذب جوانان استفاده کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: بیان احکام شرعی برای مردم بسیار ضروری است، بسیاری از مردم هنوز آداب جماعت را نمی‌دانند، در این ماه که عده بیشتری از افراد در مسجد حاضر می‌شوند باید مسائل شرعی برای آنها بیان شود، آموزش احکام اسلامی یکی از برکات ماه مبارک رمضان است.

وی گفت: ترویج فرهنگ جزء خوانی قرآن یکی از مهمترین برکاتی است که در ماه رمضان گسترده شده است، باید از این محافل حمایت شود، باید از کسانی که در گذشته اینگونه محافل را برگزار می‌کردند یاد کنیم و از کسانی که امروزه این محافل را اداره می‌کنند نیز تقدیر شود.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: نسل جوان امروزه هدف گسترده‌ترین تهاجمات فرهنگی دشمن قرار می‌گیرند که از طریق فضاهای مجازی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و افراد مؤمن و دلسوز وظیفه دارند با ارائه و اجرای طرح هایی زمینه حضور جوانان را در مساجد فراهم کنند؛ لازم است در کنار افراد کهنسال در هیأت امنای مساجد، تعدادی هم از جوانان حضور داشته باشند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خردادماه در صحن حرم مطهر امام خمینی(ره)، عنوان کرد: هر کس دلسوز نظام و انقلاب است باید برای زنده نگه داشتن ارزشهای انقلابی تلاش کند؛ بزرگترین درسی که امام راحل به همه ما دادند، روحیه و تفکر انقلابی بود که باید برای همیشه حفظ و از فراموشی آن جلوگیری شود، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، امام راحل (ره) میراث فرهنگی نیست بلکه یاد و نام و تفکر ایشان همواره زنده و مورد احتیاج ما است، باید از گفتار و گردار امام راحل (ره) درس عبرت بگیریم و بر اساس آن عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ هجری شمسی در واقع سرآغاز نهضت امام راحل بود که با پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه رسید، واقعه ۱۵ خرداد به عنوان یکی از روزهای باشکوه در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی به ثبت رسیده و باید همواره زنده نگه داشته شود، امام خمینی(ره) رهبر بزرگ دوران معاصر، دانشمندی پارسا، خردمندی پرهیزگار، حکیمی سیاستمدار، مؤمنی نواندیش و عارفی شجاع و هوشمند و فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بودند.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: امام راحل فقه، اصولی و فیلسوف و عارف و معلم اخلاق و ادیب و شاعر بودند، که آنچه از خصلتهای الهی داشتند با آنچه از معارف اسلامی و الهی آموخته بودند درآمیختند و در عمل به کار گرفتند؛ انقلاب اسلامی نیز از ثمرات وجودی امام راحل بود که دنیا را متحول کرد و سالها باید بگذرد که مردم به عظمت کار ایشان واقف شوند، سراسر زندگی امام راحل (ره) پر است برکات الهی و خدمت به مردم؛ انسانهای زیادی در طول تاریخ دوران معاصر با نام و عظمت یاد ایشان به اسلام گرویدند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: مردم ایران که همیشه با حضور در صحنه پایبندی و حمایت خود را از آرمانهای انقلاب اسلامی نشان داده‌اند، هم استقبال خوبی از امام راحل(ره) انجام دادند و هم با حضور در تشییع جنازه ایشان به خوبی با ایشان بدرقه کردند.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: رهبری شجاعانه و با صلابت ولی فقیه در کشور ما شرایطی را ایجاد کرده که کشور ایران در موقعیتی ممتاز و تحت نظر نایب امام عصر (عج) هر روز شاهد پیشرفت و توسعه بهتر و بیشتری باشد؛ همه ما از نظر عقلی، شرعی و قانونی وظیفه داریم که با پیروزی و اطاعات از رهبری انقلاب، زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی کشورهای همسایه ایران در آشوب و جنگ هستند اما کشور ما به برکت رهبری هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا و تلاش نیورهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان (عج) در امنیت و آسایش است./868/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات