۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۴
کد خبر: ۵۰۴۳۴۶
حجت الاسلام رنجبر مطرح کرد؛

التزام به اصل تدریج شرط رسیدن به مقامات عالیه

کارشناس دینی رسانه ملی رسیدن به مقامات عالیه را نیازمند التزام به اصل تدریج دانست و گفت: برای رسیدن به مقامات عالیه و نتیجه های بزرگ باید تلاش و کوشش کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر رییس مجتمع فرهنگی بلال سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، عالم موجود را عالم تدریج و گام به گام دانست و گفت: کرم ابریشم خود را به درخت توت می رساند و از آن تغذیه می کند و کم کم برگ توت به ابریشم تبدیل می شود، برگ توت ابریشم می شود اما یک باره و یک شبه نیست.

وی افزود: هلال ماه قرص کامل می شود اما یک باره صورت نمی گیرد، انسان ها مثال برگ توت را دارند که می توانند ابریشم شوند و همانند هلال هستند که می توانند قرص کامل شوند اما این مسأله یک باره صورت نمی گیرد و نیاز به تلاش دارد.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که برخی چند صباحی روزه داری، شب زنده داری و مراقبت هایی دارند و در همین مدت کوتاه دنبال خبری هستند، اظهار داشت: با این مدت نور و نورانیت می خواهند در حالی که باید تلاش کرد و منتظر عنایت الهی بود.

وی ادامه داد: این مسأله در سیر و سلوک انسان امری بسیار مهم به شمار می رود و انسان با کمترین کاری نباید منتظر نتیجه ای بسیار بزرگ باشد بلکه برای رسیدن به مقامات عالیه و نتیجه های بزرگ باید تلاش و کوشش کرد.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به فرازی از فرمایشات امام در شرح دعای سحر ابراز داشت: حضرت امام می فرمایند اگر انسان از خداوند درخواست و طلب کرد و این خواسته نیاز بود و این نیاز به زبان استعداد محسوب شد به اجابت می رسد اما معجزه نخواهد شد و به صورت یک باره و یک شبه نخواهد بود.

وی عنوان کرد: سالکی که با قدم معرفت به سوی خداوند می رود به غایت مقصود نمی رسد مگر آن که گام به گام و به تدریج در منازل، مراحل، مدارج و معارج سیر کند و اندک اندک از عالمی به عالم دیگر و از منزلی به منزل بعد منتقل شود تا سرانجام به حق مطلق دست یابد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات