۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۱۵۴۶۵
امام جمعه شهر ‌آبگرم:

نقشه فرهنگی لازمه رسیدن به ثبات فرهنگی است

امام جمعه شهر ‌آبگرم گفت: برای رسیدن به ثبات فرهنگی داشتن نقشه فرهنگی ثابت لازم است و باید برنامه‌ها و فعالیت ها از یک نقطه فرماندهی شده و از پریشان کاری دوری شود.
حجت الاسلام علی صالحی

حجت الاسلام علی صالحی، امام جمعه شهر آبگرم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به تاثیر وجود حضرت معصومه(س) در ایران گفت: تمام انقلاب اسلامی و علمای اسلامی که در حال حاضر گسترده‌اند مدیون هجرت حضرت معصومه(س) و حضور ایشان در قم است.

وی ادامه داد: وجود این بانو در قم سبب پایه گذاری هجرت سایر علما به ایران و تربیت علما در قم و انتشار معارف اهل بیت(ع) شده است.

حجت الاسلام صالحی درباره امکان بهره برداری از ظرفیتهای حرم رضوی و حضرت معصومه(س) در مهندسی فرهنگی کشور ابراز داشت: این دو حرم فعالیتهای خوبی انجام می‌دهند و درحال الگو شدن برای سایر حرمها نیز هستند و مردم از همین نقاط و به برکت وجود آنها تامین معنویت می‌شوند و امکان بهره برداری از آنها وجود دارد.

وی سپس با بیان میزان بهره برداری مسؤولان فرهنگی از این دو مکان مقدس عنوان کرد: میزان بهره برداری مسؤولان از ظرفیتهای این دو حرم متفاوت است و می‌توان گفت تعامل آنها با حرم ها خوب است، با این حال فعالیت و بهره برداری بیش از این میزان نیز ممکن است و جادارد.

امام جمعه شهر آبگرم درباره راه رسیدن به ثبات و استحکام فرهنگی و معنوی جامعه ایرانی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به ثبات فرهنگی داشتن نقشه فرهنگی ثابت لازم است و باید برنامه‌ها و فعالیتها از یک نقطه فرماندهی شده و از پریشان کاری دوری شود.

وی در پایان با تاکید بر نظامندی امور فرهنگی در راستای رسیدن به ثبات فرهنگی گفت: جامعه باید حساب شده کار کند و فعالیتها دارای مرکزیت و نظام‌مند بوده و بر اساس سلیقه نباشد، در واقع در راستای رسیدن به ثبات فرهنگی داشتن دسته‌ای الگوی فرهنگی ثابت و مهندسی امور و فعالیتها ضروری است./955/ت302/ب1

ارسال نظرات