۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۲۲۵۵۶

حمایت سفیر آمریکا از اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی

یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد که سفیر آمریکا در اسرائیل «اشغالی بودن» خاک فلسطین را زیرسوال برد و از رژیم صهیونیستی جانبداری کرد.
دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: دیوید فریدمن سفیر واشنگتن در اسرائیل در نقض سیاست آمریکا و افکار عمومی جامعه جهانی در این باره، در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، «اشغالی بودن» خاک فلسطین را زیرسوال برد و از اسرائیل جانبداری کرد.

رسانه انگلیسی گاردین در ادامه عنوان داشت: به دنبال این اظهارات، یک مقام آمریکایی تاکید کرد که اظهارات فریدمن شخصی بوده و به معنای تغییر در سیاست های آمریکا در مورد مسأله اسرائیل و فلسطین نیست.

این مقام آمریکایی در پاسخ به گاردین گفت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روشن کرده است که اولویت وی رسیدن به توافق صلحی جامع و پایدار میان اسرائیل و فلسطین است. وی امیدوار است که در این راه پیشرفت هایی حاصل خواهد شد.

به گزارش گاردین، یک سیاستمدار فلسطینی خواستار شفاف سازی آمریکا در این خصوص شد و گفت: تا جایی که ما می دانیم وقتی کسی مقام رسمی دارد باید از اظهارنظر شخصی اجتناب کند. فریدمن باید بداند که نادیده گرفتن حقایق به معنای عدم وجود آن ها نیست. او پیشینه قابل توجهی در حمله به حقوق ملی مردم فلسطین دارد. او از شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل حمایت مالی کرد و در جشن اشغال فلسطین از سوی اسرائیل شرکت داشت.

وی ادامه داد: از دولت آمریکا می خواهیم تا موضع خود را در این باره روشن کند.

این تارنمای انگلیسی در ادامه تاکید کرد که سیاست وزارت امور خارجه آمریکا بر اشغالی نامیدن فلسطین است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: فریدمن پیش از آنکه به مقام سفارت واشنگتن در اسرائیل برگزیده شود، مخالفت خود را با چاره دو کشوری برای حل مشکل اسرائیل و فلسطین ابراز کرده بود. او در مصاحبه خود با جروزالم پست اظهار داشت که دیدگاه های شخصی وی تغییری نکرده است واگرچه لحنش کنی آرام شده ولی ایدئولوژیش همان است.

گاردین در ادامه تصریح کرد: زمانی که فریدمن وکیل سابق ترامپ به مقام دیپلماتیک خود منتصب شد، یهودیان لیبرال این انتخاب را «بی پروا» نامیده و فریدمن را بی تجربه ترین سفیر آمریکا در اسرائیل خواندند .بی تجربگی در امور دیپلماتیک و سابقه فریدمن در زمینه حمایت از منافع اسرائیل انتقادهای بسیاری را به انتخاب وی برای چنین پست دیپلماتیک حساسی به دنبال داشته است.

این رسانه انگلیسی در پایان خاطرنشان کرد: این اظهارات فریدمن در فاصله کمی از اظهارنظر هیتر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد اینکه تایید چاره دوکشوری از سوی واشنگتن متعصبانه به نظر خواهد رسید، مطرح شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات