۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۲۵۹۲۸
امام جمعه کاشمر:

تمکین به قانون باید در سرلوحه فعالیت فعالان مسجدی باشد

امام جمعه کاشمر گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که در رأس آن نائب امام زمان(عج) قرار دارد همه چیز جنبه شرعی دارد؛ از این رو احترام و تمکین به قانون باید در سرلوحه کار ما قرار گیرد تا اختلافی پیش نیاید.
طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدکاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر امروز در گردهمایی هیأت امناء، ائمه جماعات و ارکان مساجد این شهرستان در مسجد امام رضا(ع) اظهار کرد: جایگاه مسجد در اسلام حائز اهمیت است و لذا باید ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، عبادی و امنیتی آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ارکان و افراد مؤثر در مساجد باید در جریان باشند که هم اکنون مساجد در حال قانونمند شدن هستند در صورتی که در گذشته هر کسی برای رضای خدا گوشه‌ای از کار را می‌گرفت و چندان قانون و مقرراتی بر مساجد حاکم نبود.

امام جمعه کاشمر تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که در رأس آن نائب امام زمان(عج) قرار دارد همه چیز جنبه شرعی دارد و لذا احترام و تمکین به قانون باید در سرلوحه کار ما قرار گیرد تا اختلافی پیش نیاید.

وی ادامه داد: چون ما برای خدا کار می‌کنیم این انتظار وجود دارد که هیچ اختلافی بین ارکان مسجد وجود نداشته باشد و از آنجا که هدف اصلی خدمت است هر کس این خدمت را انجام داد نباید برای ما تفاوتی داشته باشد لذا باید منیت‌ها را حذف کنیم تا اجر ما ضایع نشود و کار خوبی را که آغاز کرده‌ایم ذخیره‌ای برای آینده و آخرتمان شود.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به سخن خداوند متعال در قرآن «إنما یعمر مساجدالله من آمن بالله» تصریح کرد: بر این اساس باید شرایط را برای نماز، دعا، مناجات، ارتباط با خدا، کار فرهنگی، جذب جوانان و هدایت مردم فراهم و هموار کرد که بر اساس آیات قرآن این کار را کسی انجام می‌دهد که ایمان به خدا و روز قیامت دارد.

امام جمعه کاشمر اظهار داشت: شما خادم خانه خدا هستید و چه چیز بهتر از اینکه انسان برای مقدس‌ترین مکان یعنی خانه خدا خدمت کند لذا باید اختلافات را کنار گذاشت و با تمکین به قانون و توکل بر خدا کار را ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است همواره یاد و خاطره امام راحل(ره) را گرامی بداریم چرا که وجود این فضای قرآنی و الهی در جامعه ما به برکت وجود آن بزرگوار و نائب امام زمان(عج) بوده و حرکتی که ایشان انجام دادند شبیه حرکت پیامبر(ص) بود.

امام جمعه کاشمر همچنین با اشاره به اهمیت پایگاه بسیج مساجد گفت: همه باید به پایگاه‌های بسیج در مساجد احترام بگذارند چرا که بعد سیاسی و نظامی بر عهده پایگاه های بسیج قرار دارد./۸۶۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات