۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۶۹۷۷
واعظی:

سیاست‌های امروز عربستان کارکرد خاصی ندارد/ درباره حج عمره هیچ توافقی نشده است

رییس دفتر رییس جمهور در مورد موضع‌گیری‌های دولت عربستان نسبت به ایران گفت: سیاست‌های امروز عربستان دیگر قدیمی شده است و کاربرد خاصر ندارند، در مقابل ما هم باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم و به ناکارآمدی عربستان دامن نزنیم.
واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد موضوع سپنتا نیکنام، گفت: این موضوع در حیطه کار قوه مجریه نیست.

وی ادامه داد: از آنجایی که مجلس از روز اول بر موضوع انتخابات نظارت داشته بر سر این موضوع اقداماتی را انجام داده و خوشبختانه بر سر این موضوع با قوه قضاییه به توافق رسیدند.

رییس دفتر رییس جمهور تأکید کرد: تا زمانی که قانون تغییر نکرده و قانون جدیدی وضع نشده ایشان می‌تواند همانند گدشته به کار خود ادامه دهد.

واعظی یادآور شد: نظر دولت از ابتدا همین بود که ایشان به کار خود ادامه دهد، هم شخص رییس جمهور و هم بحثی که در دولت مطرح شد این بود که به هر حال ما نمی‌توانیم به شکل ناگهانی قانون را تغییر بدهیم.

وی افزود: هرگاه قانونی در زمان مقرر خود به تأیید شورای نگهبان برسد باید از اعتباری برخوردار باشد که همه نهادها روی آن حساب باز کنند.

رییس دفتر رییس جمهور در مورد مصوبه امروز هیات دولت نیز ابراز داشت: در این جلسه تصمیم گرفته شد که کنترل بیشتری بر روی واردات داشته باشیم تا تولید داخل بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

واعظی در مورد تحولات منطقه و سخنان ضد ایرانی مقامات عربستانی، بیان کرد: منطقه ما امروز از یک التهاب خاصر برخوردار است، از سوی دیگر شاهد هستیم که تصمیمات حاکمان جدید عربستانی در مورد یمن و قطر در طول این دو سال جواب نداده است و مشکلات آنها روزبه روز افزون‌تر شده است.

وی با بیان اینکه امروز عربستان با مشکلات داخلی زیادی روبرو است، تصریح کرد: امروز عربستان به دنبال فرافکنی است تا با این کار بتواند اذهان عمومی را از بن‌بست‌هایی که با آن مواجه شدند به سوی حزب الله، لبنان و ایران منحرف کند.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: سیاست‌های امروز عربستان دیگر قدیمی شده است و کاربرد خاصی ندارد، در مقابل ما هم باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم و به ناکارآمدی عربستان دامن نزنیم.

واعظی اضافه کرد: امروز مسؤولان ما باید دقت خود را بیشتر کنند و به گونه‌ای موضع‌گیری و نظرات خود را بیان کنند که در راستای صلح و امنیت باشد و به آشوب و بهم خوردن اوضاع نیفزاید.

وی در خصوص وضعیت حج عمره گفت: در مورد حج عمره هیچ توافقی نشده است./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات