۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۴۱۵۹۵
آیت الله علوی گرگانی:

مبلغان با عمل خود جامعه را به دین دعوت کنند

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی با اشاره به وضعیت مساجد تأکید کرد که ائمه جماعات و مبلغان با عمل خود باید جامعه را به دین دعوت کنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: آنچه در آیات و روایات بیان می شود عمومیت دارد و همه باید به آن عمل کنند.

وی با اشاره به آیاتی از سوره انعام افزود: خداوند انسان را به راه حق و حقیقت دعوت کرده که یک راه است و انسان را نجات می دهد، پیامبر اسلام دلسوز امت خود بود و مسیر حق و حقیقت را برای امت اسلامی بیان کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس آیات و روایات مذهب ناجی انسان مذهب اثنی عشری است، اظهار داشت: اگر انسان تعصب را کنار بگذارد و دنبال فرمایش پیامبر باشد راه حقیقت را پیدا می کند.

وی ادامه داد: اگر انسان غیر از راه حقیقت برود گمراه و سرگردان می شود از این رو باید راه حقیقت را پیدا کرده و مراقبت کند که از اهل بیت(ع) جدا نشود، رفتار و کردار انسان باید در مسیر الهی باشد و با عمل خود مردم را به دین دعوت کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به وضعیت مساجد ابراز داشت: برخی از مساجد رونق بسیاری داشته و برخی کم رونق است که این رونق یا عدم رونق به رفتار و برخورد امام جماعت به مردم نیز باز می گردد اگر امام جماعت مردمی باشد مساجد نیز رونق بیشتری پیدا خواهد  کرد.

وی عنوان کرد: در این راستا اگر امام جماعت و روحانی به گفتار خود عمل کند بسیار اثرگذار خواهد بود، باید مردمدار و مردمی باشیم و بین خود و آن ها حائل قرار ندهیم که این روش الهی و پیامبر است./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات