۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۴۶۳۱۶
آیت الله علوی گرگانی:

کاهش مشکلات رانندگی و تصادفات نیازمند فرهنگ سازی صحیح است

حضرت آیت الله علوی گرگانی رفع مشکلات رانندگی را در گرو فرهنگ سازی صحیح دانست و گفت: باید تلاش شود تا با فرهنگ سازی، میزان تصادفات کاهش یابد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار جمعی از اعضای سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: موضوع رانندگی در شهر قم به دلیل ارتباط با امنیت جانی مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است، باید در این زمینه فعالیت های جدی صورت گیرد تا بسترهای آرامش در جامعه ایجاد شده و خطرات از بین برود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از مشکلات شهر قم باریک بودن خیابان ها و کوچه ها است و اگر در شهر قم خیابان ها عریض بودند بسیاری از کارها در زمینه رانندگی و ترافیک انجام می شد.

وی فرهنگ سازی را مهم‌ترین عامل در رفع مشکلات در این بخش دانست و خاطرنشان کرد: تعلیم و تعلم و آموزش باید در چنین موضوعاتی مورد توجه قرار گیرد و باید تلاش شود تا با فرهنگ سازی، میزان تصادفات کاهش یابد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: هر حرکتی که در راستای ارشاد، هدایت و تعالی فرهنگ مردم باشد اثر گذار است و اگر فرهنگ مردم در مسأله ای مانند رانندگی بالا برود، تصادفات و مشکلات ناشی از آن کمتر می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که باید انجام داد، آموزش در جهت بالا بردن فرهنگ خانواده ها است تا آنها تذکرات و آموزش های لازم را به فرزندان خود بدهند و از این طریق آسیب ها کاهش یابد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر مکانی در نظر گرفته شود تا جوانان در آنجا به موتور سواری بپردازند، می توانیم شاهد کاهش آمار تصادفات و آسیب های ناشی از آنها باشیم.

وی ابراز کرد: باید بدانیم که خدمت به مردم، اصلاح جامعه و جلوگیری از آسیب رسیدن به مردم عبادت است و باید برنامه ریزی کرد تا با بالابردن فرهنگ مردم، میزان آسیب ها را کمتر کنیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند نیز در قرآن فرموده است کسی که برای خدا کار کند و بخواهد جامعه را اصلاح کند، خداوند هم کمکش می کند و خیر دنیا و آخرت را نصیب چنین افرادی می کند./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات