۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۵۶۱۳۹
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی بابل:

طلاب تحصیل در حوزه علمیه را همچون جهاد ببینند

حجت الاسلام حسینی با بیان این مطلب که طلاب باید تحصیل در حوزه علمیه را مانند یک جهاد بزرگ ببینند، گفت: امروز مهمترین صحنه رویارویی در مقابل دشمنان در حوزه پیام رسانی و نشر حقایق دین است و در این مسیر طلاب و روحانیان مهمترین نقش را به عنوان پرچمداران نشر دین بر عهده دارند.
سید باقر حسینی در جمع طلاب مدرسه امام حسن بابل سید باقر حسینی کریمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید باقر حسینی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی بابل امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با اشاره به اهمیت تحصیل علوم دینی، گفت: فرصت تحصیل در حوزه علمیه یک نعمت بزرگ و مهم است و باید طلاب با قدرشناسی از این فرصت به دست آمده با جدیت در امر تحصیل تلاش کنند.

وی افزود: بنا به وعده الهی در سوره های صف و توبه، آینده جهان و تاریخ با اسلام رقم خواهد خورد و در این بین نقش آفرینان در جهانی سازی اسلام نزد خداوند محبوبیت ویژه ای دارند.

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مازندران به تلاش گسترده دشمنان برای نابودی اسلام پرداخت و اظهار داشت: موفقیت اسلام در پناه بزرگ ترین هدیه خداوند به بشریت یعنی قرآن رقم می خورد و باید در این مسیر کلام الهی به گوش مردم در سراسر جهان برسد.

وی ادامه داد: امروز مهمترین صحنه رویارویی در مقابل دشمنان درحوزه پیام رسانی و نشر حقایق دین است و این موضوع طلاب و روحانیان مهمترین نقش را به عنوان پرچمداران نشر دین بر عهده دارند.

حجت الاسلام حسینی قرآن و اهل بیت(ع) را پناهگاهی مستحکم در برابر تهاجم فکری و عقیدتی دشمنان بیان کرد و گفت: انس، حفظ و عمل به قرآن برای رقم زدن زندگی سعادتمندانه نیازی مهم است و باید مردم به این باور مهم در جهت رقبت به قرآن برسند.

وی با اشاره به آیه 54 سوره مائده برای غلبه اسلام بر همه ادیان در آخرالزمان، تاکید کرد: نظام اسلامی امروز علم دین را در عرصه جهانی بلند کرده و پرچمداری جبهه ایمان بر اساس مجاهدت امام راحل و شهدا به ما رسیده است و نباید با دیدن مشکلات و سختی ها در این مسیر عقب نشست.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر عده ای از مردم که بیرق دین خدا را در دست دارند از این مسیر خسته شوند و پرچم را پایین بگذارند، خداوند علم دین را از سوی عده ای دیگر بلند خواهد کرد.

وی به برخی از شاخصه های مهم مبلغان دینی موفق پرداخت و تاکید کرد: طبق آیه ۳۳ سوره فصلت، افرادی که حسن خلق، خوش گفتار باشند و در کنار آن  با عمل خود به دین مردم را به  نور الهی دعوت کنند، می توانند داعیه دار تبلیغ دین و دعوت مردم به راه حق باشند.

حجت الاسلام حسینی تعقل و تفکر در مسائل فقهی را موجب استحکام باور دینی در نهاد انسان دانست و گفت: انسان های دین باور و مومن کم هستند اما نباید از عده کم خود هراس داشته باشند زیرا نصرت الهی همواره شامل انسان های اهل ایمان در طول تاریخ بر اساس وعده خداوند شده است و چه بسیار عده ای کم از مومنان بر جمعیت افزون دشمنان غلبه کردند.

وی ادامه داد: طلاب باید تحصیل در حوزه علمیه را مانند یک جهاد بزرگ ببینند و با تلاش و پشتکار، خود را مجهز به سلاح های روزآمد فکری و عقیدتی در برابر شبهه افکنی های دشمن برای تزلزل باور ایمانی در جامعه کنند./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات