۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۸۳۵۳۷
معاون مدرسه علمیه اسفراین:

موفقیت در عرصه دینی نیازمند همکاری همه‌جانبه نهادهای فرهنگی است

معاون مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) اسفراین گفت: موفقیت در عرصه دینی و فرهنگی نیازمند تعامل و همکاری همه‌جانبه نهادهای فرهنگی و مذهبی است.
حجت الاسلام قنبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد قنبری، معاون آموزش مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) اسفراین، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی این شهرستان، با اشاره به اینکه طلاب مقدماتی مدرسه علمیه نیاز به آموزش تجوید قرآن کریم دارند، بر لزوم توجه به برنامه‌های قرآنی و تعامل بیشتر نهادهای مختلف در جهت پیشبرد اهداف قرآنی از طریق اجرای برنامه‌های هدفمند و عملی تأکید کرد.

وی افزود: مؤسسات و خانه‌های قرآنی توان آموزش‌های کاربردی در رشته‌های مختلف قرآنی را دارند و مدارس علمیه می‌توانند از توان این مؤسسات بهره ببرند.

حجت‌الاسلام قنبری اضافه کرد: موفقیت در عرصه فعالیت فرهنگی و قرآنی نیازمند همکاری تعامل همه‌جانبه است که همین تعامل می‌تواند به‌عنوان پایه و اساس کار فرهنگی در شهرستان باشد.

حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین هم در این دیدار، اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری در مجموع هزار و 703 نفر در اسفراین آموزش قرآن دیده‌اند.

وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری که در سفر معنوی خود به این شهرستان، جلسات قرآن، آموزش قرآن و گسترش اندیشه قرآنی به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و درواقع به برکت جلسات قرآن در این شهر، اسفراین به‌عنوان شهر دارالقرآن مشهور شده که این افتخار بزرگی است.

حجت‌الاسلام پروین ادامه داد: در این راستا به همت مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی کلاس‌های آموزش قرائت قرآن کریم (روخوانی روان‌خوانی، تجوید و حفظ) ویژه جوانان و نوجوانان از ابتدای سال جاری تاکنون در مؤسسات و خانه‌های قرآن این شهرستان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد زمینه مناسب برای گسترش فـرهنگ قــرآنی، رفع بی‌سوادی قرآنی، ارتقای مهارت روخوانی قــرآن کریم، ایجاد انس و ارتباط با کلام الهی از اهداف برگزاری این کلاس‌های آموزشی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین در خاتمه اظهار کرد: شهرستان اسفراین دارای ۱۰ موسسه قرآنی، ۲۸ خانه قرآن روستایی و سه خانه قرآن شهری است./9314/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات