۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۸۵۹۹۶
با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی در لرستان؛

طرح«کاروان فرهنگی حال خوش خواندن» در کانون های مساجد لرستان اجرا شد

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان به برگزاری طرح «کاروان فرهنگی حال خوش خواندن» از وی کانون های مساجد استان اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح شش هزار و ۲۵۰ جلد کتاب در کانون مساجد استان و ۲۵۰ هزار جلد در کتابخانه های مساجد کشور توزیع شد.
ابدالی پور/ لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد ابدالی پور، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: طرحی فرهنگی با عنوان«کاروان فرهنگی حال خوش خواندن » از کانون مساجد برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب توسط 40 کاروان فرهنگی کانون مساجد اجرا شد، افزود: در این طرح کاروان ها حامل ۲۵۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه های مساجد به سراسر کشور اعزام شده اند.

ابددالی پور تصریح کرد: در هفته کتاب شش هزار و 250 جلد کتاب نیز به کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی توزیع شده است.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان یادآور شد: 159 کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه کتاب های ارسالی شامل کتب مذهبی، عمومی، فرهنگی، کودک و نوجوان هستند، اظهار داشت: ارسال این کتب با هدف تبیین و ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گرفته است.

ابدالی پور بر ضرورت تقویت فرهنگ تحقیق و پژوهش و مطالعه در جامعه به ویژه بین نسل جوان تأکید کرد و گفت: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در ارتقای فرهنگ جامعه نقش آفرین است.

وی اظهار داشت: کتابخانه های مساجد در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد نقش مؤثری دارند و تبیین این مهم از اهداف مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان بیان داشت: فراهم سازی زمینه حضور نسل نو در کانون مساجد و استفاده از کتابخانه های این کانون ها در زمینه نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تقویت این مهم بین جوانان و نوجوانان از اهداف مهم برنامه های کانون مساجد است./9451//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات