۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۳۱۷۸۳
معاون حوزه علمیه مازندران:

بودجه یک سال مراکز حوزوی کمتر از یک دانشگاه در کشور است

بودجه یک سال مراکز حوزوی کمتر از یک دانشگاه در کشور است
حجت الاسلام تقی زاده گفت: کل بودجه ای که دولت در یک سال برای مراکز حوزوی کشور اختصاص می دهد به اندازه یک مرکز آموزشی در پایتخت نیست.
حجت الاسلام جواد تقی زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به غوغاسالاری برخی جریان های خاص در خصوص بودجه ناچیز مراکز حوزوی و مؤسسات فرهنگی، گفت: حوزه علمیه به عنوان مرکزی که وظیفه نشر و گسترش معارف دینی را در جامعه عهده دار است نیازمند حمایت است.
 
وی با بیان این که حمایت از مراکز حوزوی و مؤسسات فرهنگی را وظیفه دولت ها دانست و خاطرنشان کرد: این وظیفه دولت ها است که از حوزه به عنوان مجموعه ای که انقلاب از درون آن جوشیده حمایت ویژه کند.
 
حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که متأسفانه در طول این سال ها کمترین توجه به مراکز حوزوی کشور شده است، گفت: حوزه علیرغم ظرفیت بالای علمی، دینی و فرهنگی که دارد متأسفانه همواره مورد بی مهری دولت ها قرار گرفته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه دولت ها به حوزه های علمیه باید تغییر پیدا کند، افزود: نباید کارکرد حوزه با سایر مراکز علمی و آموزشی کشور مقایسه شود.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه جریان هایی که امروز خط تخریب علیه حوزه علمیه را در پیش گرفته اند نسبت به سایر امور کشور روزه سکوت گرفته اند، بیان داشت: باید نگا مغرضانه نسبت به بودجه ناچیز مراکز حوزوی کنار برود.
 
وی با بیان این که بودجه ای که به حوزه های علمیه در طول سال اختصاص پیدا می کند تنها برای امور زیرساختی است و در بحث معیشتی هیچ کمکی از سوی دولت به حوزه های علمیه صورت نمی گیرد، خاطرنشان کرد: معیشت طلاب از محل وجوهات شرعی و کمک های مؤمنان تأمین شده است.
 
حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که متأسفانه امروز برخی ها به دلیل ناکارآمدی و ضعف در مدیریت کشورمان با مشکلات اقتصادی مواجه است، تصریح کرد: کسانی که به نام شفاف سازی تلاش می کنند علیه بودجه حوزه های علمیه فضاسازی کنند در پی سرپوش گذاشتن بر بی تدبیری و ناکارآمدی خود در سایر عرصه های مدیریت کشور هستند.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه در طول چهل سال اخیر همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده است، بیان داشت: علیرغم نقش و جایگاه پر رنگ حوزه های علمیه در چهل سال اخیر، اما طلاب و روحانیان هیچ گاه از منابع دولتی برای معیشت خود ارتزاق نکرده اند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کل بودجه ای که دولت در یک سال برای مراکز حوزوی کشور اختصاص می دهد به اندازه یک مرکز آموزشی در پایتخت نیست، تصریح کرد: این فضا سازی رسانه ای که یک جریان معلوم الحال در کشور علیه حوزه به راه انداخته تنها با هدف منحرف کردن اذهان عمومی از ناکاآمدی ها در کشور است.
 
حجت الاسلام تقی زاده، تخریب حوزه های علمیه را ضربه زدن به اصل انقلاب و تضعیف دین در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که این خط فکری را دنبال می کنند به طور حتم اهداف مهم ترین در سر دارند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات