۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۳۴۳۷۳
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

طرح «فهما» فرصتی برای معرفی مسجد تراز اسلامی به جهانیان است

طرح «فهما» فرصتی برای معرفی مسجد تراز اسلامی به جهانیان است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد لرستان با اشاره به طرح ملی فهما در کانون مساجد، گفت: این رویداد فرصتی برای معرفی مسجد تراز اسلامی با معیار ایرانی اسلامی به جهانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد ابدالی پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در دفتر مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، از مسجد به عنوان خانه خدا یاد کرد و گفت: محلی برای تفکر، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی فهما در کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: رویداد ملی فهما، میدان رقابت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه در قالب رویداد ملی فهما گلدسته های دستان هنرمندان و فرهنگ سازی بچه های مسجد در سراسر کشور به یکدیگر متصل می شود، خاطرنشان کرد: در این طرح اعضای کانون های مساجد کشور با نام فهما در فضای مجازی در تلاش هستند تا مسجد تراز اسلامی با معیار ایرانی  اسلامی را به جهانیان معرفی کنند.

وی ادامه داد: تقویت هم افزایی در مساجد، جذب جوانان و نوجوانان، مشارکت در انجام فعالیت ها، به اشتراک گذاشتن یافته ها، بالا بردن توان کانون های فرهنگی هنری مساجد، از اهداف مهم رویداد ملی فهما است.

ابدالی پور یادآور شد: قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، هنری و ادبی،  کتاب و کتابخوانی، اوقات فراغت، پاسداشت مناسبت ها، فضای مجازی و رسانه و اخلاق و نوآوری از شاخص های ارزیابی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویداد ملی فهما است.

وی از برگزاری جشنواره سراسری امام المتقین(ع) در کانون های مساجد خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوع سبک زندگی علوی و با محوریت شعر و قطعات ادبی، خوشنویسی و قصه گویی برگزار می شود.

ابدالی پور با بیان اینکه این جشنواره امام المتقین(ع) از 29 مرداد ماه امسال مصادف با عید سعید غدیر خم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا 12 بهمن ماه سال جاری تعیین شده است و اختتامیه این جشنواره 18 اسفندماه سال جاری مصادف با میلاد امام علی (ع) و سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود./9451/د102/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات