۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۵۸۱۶۱
پای درد و دل‌های یک پژوهشگر حوزوی؛

انباشت پژوهش‌هایی که هیچ خلأیی را پر نمی‌کنند

انباشت پژوهش‌هایی که هیچ خلأیی را پر نمی‌کنند
عرفانیان گفت: متأسفانه در حوزه علمیه باب شده است که پژوهش‌ها تنها برای درج در پرونده انجام می‌شود و به همین دلیل بسیاری از آنها اگر نباشند نیز خلأ خاصی ایجاد نمی‌شود.

حسن عرفانیان پژوهشگر حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه هدف حوزه علمیه تفقه و دین پژوهی است، عنوان کرد: طلاب حوزه علمیه در درجه اول باید به دنبال آشنایی خود با معارف اسلامی و سپس آشنا کردن مردم با این معارف باشند.

این پژوهشگر حوزوی ورود برخی از طلاب به عرصه های دیگر مانند کارآفرینی اقتصادی را دوری از اهداف اولیه حوزه های علمیه دانست و افزود: صدا و سیما نباید روحانی ای که مشغول به تراشکاری یا پرورش شترمرغ است را به عنوان چهره موفق تبلیغی معرفی کند.

عرفانیان افزود: اگر هدف از حضور در حوزه علمیه برای محققین به طور کامل تبدیل شود، پژوهش‌ها سمت و سوی دیگری پیدا می کنند و به سمت کاربردی شدن می‌روند.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به ورود برخی از آسیب های دانشگاهی به حوزه علمیه، گفت: متأسفانه این رویه در حوزه علمیه باب شده است که پژوهش ها تنها برای درج در پرونده انجام می شود و به همین دلیل بسیاری از آنها کارایی خاصی ندارند و اگر نباشند نیز خلأ خاصی ایجاد نمی شود.

وی به اهمیت وجود یک مرکز اطلاع رسانی میان مراکز پژوهشی در حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: آیا وجود یک مرکز اطلاع رسانی به قدری هزینه‌بر است که توان ایجاد آن وجود ندارد؟! در حوزه و دانشگاه این نیاز وجود دارد ولی به آن توجه نمی‌شود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات