۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۸۴۹۳۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

حجاب و عفاف؛ زمینه‌ساز سلامت روح و جسم جامعه

حجاب و عفاف؛ زمینه‌ساز سلامت روح و جسم جامعه
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری از عفاف و حجاب به‌عنوان امری فطری، قانونی و حقوقی یاد کرد و گفت: حجاب، پوشش، عفت و پاک‌دامنی باعث سلامت روح و جسم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در سازمان جهاد کشاورزی استان، از عفاف و حجاب به‌عنوان امری فطری، قانونی و حقوقی یاد کرد و گفت: اگر کسی در جامعه حجاب را رعایت نکند آسیب این اقدام او به همه جامعه می‌رسد.

وی با بیان اینکه اصل حجاب جزء ضروریات جامعه است، اظهار داشت: این بدان جهت است که در قرآن کریم به آن به‌طور صریح و شفاف اشاره شده و همه مذاهب بر آن اتفاق‌نظر دارند، پس کسی نمی‌تواند منکر آن شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: حدود حجاب نیز در قرآن مطرح شده و صرف پوشش داشتن، حجاب کامل نیست بلکه باید پوششی داشت که جلب توجه نکند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب در اسلام تنها برای زنان توصیه نشده بلکه این اصل مهم هم برای مردان هم برای زنان به‌طورجدی توصیه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: حجاب، پوشش، عفت و پاک‌دامنی مربوط به همه  بوده و سبب سلامت روح و جسم می‌شود و فردی می‌تواند در جامعه مؤثر باشد که صداقت، عفت و پاک‌دامنی در رفتار، کردار و پوشش او نیز نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب در کشور نیز فرصت مناسبی برای تبیین و تشریح رعایت این موضوع در سطح جامعه است، ادامه داد: در این راستا و به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید با برگزاری برنامه‌های مناسب گام‌های مثبتی درزمینهٔ عفاف و حجاب برداشت و در جهت ترویج آن در تمامی ارکان جامعه تلاش‌های جدی‌تری شود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام غلامحسین مؤمن، مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، گفت: حجاب و عفاف از دستورات الهی و اسلامی است و رعایت حجاب و عفاف باعث ایجاد سلامت روحی، روانی و اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که دستورات الهی برای سعادت انسان‌ها هستند، لذا بر هر فرد مسلمانی چه مرد و چه زن واجب است ضمن رعایت این دستورات، وظایف خویش را در این زمینه به‌خوبی انجام دهد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
چه درست فرمودند.
0
0