۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۹۴۵۱۶
مسئول مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ خبر داد؛

مسجد و جمعیت عناوین ویژه هشتمین جشنواره آسمانی حوزه علمیه

مسجد و جمعیت عناوین ویژه هشتمین جشنواره آسمانی حوزه علمیه
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری گفت: در بخش ویژه جشنواره آسمانی به دو موضوع «مسجد» و ابعاد آن و «جمعیت»  که رهبری نیز به این موضوع عنایت ویژه ای داشتند، پرداخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست خبری «هشتمین جشنواره هنر آسمانی» صبح امروز شنبه 15 آبان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در سالن جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری ضمن گرامیداشت روز مبارزه با استکباربا اشاره به سابقه جشنواره های هنری در حوزه های علمیه اظهار داشت:  از سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی جشنواره ای با عنوان هنر آسمانی در حوزه راه اندازی شد که آثار و برکات خوبی را برای طلاب، حوزه علمیه به همراه داشته است.

مسئول مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ عنوان کرد: ۱۰۸۱ اثر از سوی طلاب در اولین جشنواره آبان ۱۳۸۴دریافت شد؛ در دوره سوم که در سال ۱۳۹۳ بود استقبال چندبرابری را شاهد بودیم و ۳۳۲۷ اثر در آن جشنواره مورد بررسی قرار گرفت و در جشنواره چهارم تا ششم تا سال 1399 طلاب اثرات خود را به دبیرخانه ارسال کرده که پس از بررسی به جشنواره راه یافتند و نهایتاً به برترین ها هدایای اعطا شد.

وی  با اشاره به توجه و اهتمام مدیریت حوزه علمیه به جشنواره هنر آسمانی اذعان داشت: با توجه به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به امر هنر و تأکیدات مدیر محترم حوزه های علمیه چند اتفاق ویژه رقم خورده است که از جمله آن ها راه اندازی مدیریتی با عنوان هنر و تبلیغ نوین در معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه  است.

مسئول ستاد بحران حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیگیری فعالیت های هنری طلاب، آموزش های کوتاه مدت در مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه و برگزاری دوره های بلندمدت در مرکز هنر و رسانه حوزه از مهمترین اقدامات حوزه در راستای پرداختن به مسئله هنر است.

وی با بیان اینکه این جشنواره شامل دو بخش عمومی و ویژه است، اظهار کرد: در بخش ویژه به دو موضوع «مسجد» و ابعاد آن  و «جمعیت»  که رهبری نیز به این موضوع عنایت ویژه ای داشتند، پرداخته خواهد شد. 

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به رشته های هنری ابراز کرد: یکی از رشته های هنری در این جشنواره «هنرهای نمایشی» است که در این بخش تهیه کنندگی، کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه، نمایش نامه و بازینامه را خواهیم داشت؛ «هنرهای تجسمی» دیگر رشته ای است که طلاب و فضلا می توانند آثار خود را ذیل آن ارسال نمایند؛ طراحی، نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، نگارگری و کاریکاتور رشته های مربوط به بخش هنرهای تجسمی در هشتمین جشنواره هنر آسمانی است.

نشست خبری

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان امکان حضور طلاب و روحانیون برادر و خواهر در جشنواره هنر آسمانی تصریح کرد: تمام هنرمندانی که در حال حاضر طلبه حوزه علمیه محسوب می شوند می توانند در این جشنواره شرکت نمایند، همچنین طلاب خارجی که ساکن قم بوده نیز می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، با بیان شرایط آثار ارسالی گفت: عدم ارسال آن به ادوار گذشته، مرتبط بودن با موضوعات جشنواره، جدید بودن، جایزه نگرفتن از دیگر جشنواره های کشور و نقش مؤثر داشتن تولید کننده اثر در خلق آن از شرایط آثار ارسالی است.

وی با بیان اینکه آغاز جشنواره هنر آسمانی از امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۰ و اختتامیه این جشنواره ۱۵ بهمن سال جاری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: هر هنرمند می تواند در هرکدام از دو رشته ۳ اثر و در مجموع ۶ اثر را ارسال نماید که در اختتامیه این جشنواره از آثار برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری افزود: نفرات برتر در بخش ویژه علاوه بر تندیس جشنواره و لوح تقدیر مبلغ ۱۰ میلیون تومان وجه نقد، در بخش عمومی تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون تومان و افراد شایسته تقدیر، لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون تومان به عنوان هدیه دریافت می نمایند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند جهت اطلاع کامل از شرایط شرکت در جشنواره می توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس www.honareasemani.ir مراجعه نمایند.

وی ضمن بیان روش های ارسال آثار افزود: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در پایگاه اینترنتی جشنواره بارگذاری کنند و یا به صورت پستی به دفتر دبیرخانه ارسال کرده و یا به صورت حضوری به آدرس قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان فجر، خیابان دانش، مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، فاز هفتم، طبقه دوم، ضلع اول، دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی آثار را ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری در پایان با اشاره به مهلت ارسال آثار ابراز کرد: مهلت ارسال آثار تا پایان دی ۱۴۰۰ می باشد.

ارسال نظرات