۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۰۸۷۳۱
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان خبر داد؛

اجرای طرح خانه‌های مطهر در روستا‌های محروم کاشان

اجرای طرح خانه‌های مطهر در روستا‌های محروم کاشان
اصفهان - سرهنگ اکبری گفت: در این طرح ۳۰ خانه روستایی با ۳ میلیارد ریال هزینه مجهزبه سرویس بهداشتی و حمام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ کریم اکبری در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی و تبریک این روز، گفت: بسیج سازندگی به دستور رهبر معظم انقلاب با هدف جهت‌دهی و ساماندهی نیرو‌های مردمی طی ۲۲ سال گذشته کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته است.

وی از ثبت نام ۲۱۷ گروه جهادی تخصصی فعال در شهرستان کاشان در سامانه اطلس خبر داد و افزود: همه گروه‌های جهادی تخصصی شهرستان کاشان می‌توانند با ورود به این سامانه نسبت به ثبت گروه جهادی خود اقدام کنند.

به گفته وی از ۲۱۷ گروه جهادی تخصصی ثبت نام شده شهرستان کاشان در سامانه اطلس ۷۱ گروه جهادی تخصصی در سال ۱۴۰۰ به صورت جدی در درون و بیرون از شهرستان کاشان فعالیت داشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان با اشاره به اینکه گروه‌های تخصصی جهادی شهرستان کاشان در رشته‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت دارند، اظهار داشت: گروه‌های تخصصی جهادی در بخش عمرانی، سال گذشته با همکاری کمیته امداد و خیرین با شعار «بساز تا ساخته شویم» ۶۷ باب خانه محرومین احداث و ترمیم شد.

به گفته وی از این ۶۷ خانه باب خانه محرومین، ۲۱ باب خانه به صورت کامل احداث و ۴۶ باب خانه مابقی ترمیم و تکمیل و تعمیرشد.

سرهنگ اکبری ترمیم و رنگ آمیزی مدارس توسط گروه‌های جهادی دانش آموزی در طرح هجرت تابستانی دانش آموزان، تعمیر و ترمیم ۴ مسجد و ۲ مدرسه را از دیگر فعالیت‌های سال گذشته گروه جهادی تخصصی عمرانی در شهرستان کاشان اعلام کرد.

تأسیس ۸۱ صندوق قرض الحسنه مردم نهاد

وی همچنین به فعالیت‌های انجام شده در بخش اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و و هدف از فعالیت دراین بخش را تقویت اقتصاد خانگی، اشتغال خانگی و رونق تولید اعلام کرد و افزود: طی دو سال گذشته ۸۱ صندوق قرض الحسنه خانگی مردم نهاد در مجموع ۳۰ میلیارد ریال گردش مالی برای اشتغال‌های خانگی و کارآفرینی خانگی داشته است.

به گفته وی سال گذشته بالغ بر ۷ میلیارد ریال در قالب ۱۵ مورد وام اشتغال زایی و کارآفرینی ۴ تا ۷ درصد توسط بسیج سازندگی کاشان پرداخت شده است.

۶۸ نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ کیلوات

سرهنگ اکبری همچنین ازایجاد ۶۸ نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک ۵ کیلووات خانگی طی سال گذشته خبرداد و افزود: برای ایجاد این تعداد نیروگاه خورشیدی بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال وام ۲ درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: اولویت نخست دریافت وام‌های ۲ درصدی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی درمقیاس کوچک ۵ کیلوواتی خانگی با هدف درآمدزایی برای خانواده محروم و نیازمند است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در ادامه از راه اندازی ۱۵ کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی با حدود ۱۵۰ نفراشتغالزایی مستفیم ازسوی بسیج سازندگی درسال گذشته خبرداد و ابراز داشت: سال گذشته ۶۰ نمایشگاه مشاغل خانگی اقتصاد مقاومتی به صورت مجازی و حضوری برگزارشد و برخی از محصولات تولیدی خانگی به خارج ازشهرستان صادر شده است.

سرهنگ اکبری تامین آب کشاورزی روستایی را دراولویت نخست فعالیت‌های جهاد سازندگی دانست و گفت: سال گذشته بالغ بریک میلیارد ریال برای اجرای ۵ طرح لایروبی ۲ حلقه قنات در بخش قمصر، ساخت منبع ذخیره آب در بخش برزک و آبرسانی به بخش نیاسر و برزک با مشارکت مردم روستاها، دهیاری‌ها و کمک جهاد سازندگی و با هدف تقویت اقتصاد روستایی و مقاومتی و کمک به تولید بخش کشاورزی هزینه شده است.

توزیع ۱۷ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۸ میلیارد ریال
وی از توزیع ۱۷ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۸ میلیارد ریال در ۷ مرحله برای خانواده‌های نیازمند درسال گذشته خبرو افزود: توزیع بن‌های نقدی لوازم التحریر، بسته‌های بهداشتی، نذرقربانی، غذای گرم و ۸ میلیارد ریال کمک هزینه جهیزیه و سیسمونی برای ۱۱۵ نفرازدیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی کاشان در سال گذشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان یادآور شد: سال گذشته ۸ زندانی جرایم غیرعمد در شهرستان کاشان با پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آزاد شدند.

به گفته وی ۲۱ قشر تخصصی در بسیج فعالیت دارند که از این تعداد ۲۰ قشر تخصصی در شهرستان کاشان فعال هستند و تنها قشرعشایری به علت عدم وجودعشایر در کاشان فعالیت ندارد.

وی ادامه داد: بسیج حقوقدانان کاشان سال گذشته علاوه بر خدمات رایگان دندانپزشکی و چشم پزشکی برای محرومین، ۴۰۰ مورد مشاوره حقوقی برای رزمندگان و ایثارگران و بالغ بر ۱۵۰ مورد مشاوره حقوقی رایگان موثردر تسریع رسیدگی پرونده‌های حقوقی برای زندانیان کاشان انجام داده است.

اجرای طرح خانه‌های مطهر در روستا‌های محروم شهرستان کاشان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان همچنین از اجرای طرح خانه‌های مطهر در روستا‌های محروم شهرستان کاشان با همکاری بسیج دانشجویی کاشان خبرداد و گفت: با تعطیل شدن حمام‌های عمومی درروستا‌ها وعدم توانایی خانواده‌های محروم برای ساخت سرویس بهداشتی وحمام، ۳۰ خانه بدون حمام از سوی بسیج دانشجویی کاشان شناسایی شد و در طرح خانه‌های مطهر با ۳ میلیارد ریال هزینه مجهز به سرویس بهداشتی و حمام شدند.

سرهنگ اکبری به برنامه‌های تدوین شده بسیج سازندگی کاشان درسال ۱۴۰۱ در بخش‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، معیشتی و عمران روستایی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با روی کارآمدن دولت جدید و رویکرد جهادی دولت و نگاه مثبت به فعالیت‌های جهادی دربدنه دولت و حمایت دستگاه‌ها و مردم بتوانیم خدمات بیشتری را برای مردم و خانواده‌های محروم و نیازمند داشته باشیم.

راه اندازی ۲۰ قرارگاه جهادی در کاشان طی دو سال گذشته 

وی اجرای طرح جدید قرارگاه‌های جهادی و خدمات اجتماعی در بخش‌های معیشتی، آسیب‌های اجتماعی و تولیدی در ناحیه مقاومت بسیج کاشان را الگویی فراگیر برای بسیج سراسر کشوردانست دانست و از راه اندازی ۲۰ قرار گاه جهادی و خدمات اجتماعی طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: با راه اندازی ۳۷ قرارگاه جهادی و خدمات اجتماعی جدید در سال جاری تعداد قرارگاه‌های جهادی و خدمات اجتماعی شهرستان کاشان به ۵۷ قرارگاه درمحلات ۵۷ گانه افزایش خواهد یافت.

به گفته وی با ایجاد قرارگاه‌های جهادی در محلات ۵۷ گانه شهرستان کاشان، موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، معیشتی و اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی، ترویج و حمایت خواهد شد.

سرهنگ اکبری در ادامه از اجرای طرح تکافل اجتماعی، «حامیان خانواده‌های محروم» خبر داد و افزود: در این طرح افراد توانمندی که تکمن مالی دارند کفالت یک یا چند و یا یک خانواده را در طول سال برعهده می‌گیرند تا بسته‌های معیشتی که جوابگوی همه نیاز‌های یک خانواده محروم نیستبه مرور حذف شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات