۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۳۰۱۸۵
استاندار مازندران تأکید کرد؛

لزوم گرامیداشت و نکوداشت علمای شهرستان نور

لزوم گرامیداشت و نکوداشت علمای شهرستان نور
استاندار مازندران بر نکوداشت علمای شهرستان نور تاکید کرد و گفت: همواره نقش علما در رفع مشکلات اجتماع، معیشتی و اشتغال و فرهنگی موثر است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر محمود حسینی پور نوری، استاندار مازندران در گردهمایی طلاب و اساتید و فضلای نوری مقیم حوزه علمیه قم که در قم برگزار شد، حضور علما را در منطقه بسیار پربرکت دانسته و بیان داشت: نباید از شخصیت بزرگانی چون شیخ فضل الله نوری و محدث نوری به سادگی گذشت، این بزرگان مفاخر ملی می باشند و لازم است برای شناساندن این علمای اثر گذار به مردم از سوی روحانیون خود منطقه تلاش های جدی تری صورت گیرد.

وی بر گرامیداشت و نکوداشت علمای شهرستان نور تاکید کرد و ادامه داد: همواره نقش علما در رفع مشکلات اجتماع، معیشتی و اشتغال و فرهنگی موثر بوده و باید کاری کرد که روحانیت در کنار امر تبلیغ در مسائل اجتماعی و... موثرتر عمل کند.

حسینی پور بیان داشت: اگر مسئولان حمایت های علما را داشته باشند و در عین حال ظرفیت علمی علما به کمک مسوولین بیایند، فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بهتر انجام می شود.

استاندار مازندران بر همدلی و وحدت تشکل های دینی منطقه هم تاکید کرد و گفت: در همین رابطه مهمترین دلیل خنثی بودن و درست عمل نکردن تشکل های دینی و فرهنگی، نداشتن وحدت در رفتار و عمل است.

وی در ادامه بر راه اندازی بزرگترین مرکز بین المللی تست خودرو در شهرستان نور تاکید و افزود: به زودی کنگ این زمین زده خواهد شد

حسینی پور، احیاء و برندسازی دام پروری صنعتی و احیاء زمین های کشاورزی در شهرستان نور برای ماندن و عدم مهاجرت جوانان به استان‌های دیگر را ضروری دانسته است.

وی نفوذ فرهنگی در روستاها مانند گرفتن جشن تولد برای سگ، کاهش جمعیت و کاهش آب، افزایش آسیب های اجتماعی و گسترش بی حجابی را از مهمترین خطرات این روزهای جامعه عنوان کرد.

استاندار مازندران با تأکید بر هجرت و حضور روحانیون و علما را به منطقه برای کاهش آسیب های فوق ضروری دانست و گفت: در گذشته مسجد و علما محور رفع مشکلات بودند، الان هم همین رویه باید تکرار شود.

وی خطر جریان فکری جدایی روحانیت از مردم در کشور را بسیار جدی دانسته و بیان داشت: زنگ خطر این جریان از سالها گذشته به صدا در آمده و در حال گسترش است.

استاندار مازندران از دیگر خطرات جدی جامعه را حضور بعض مشاوران در مراکز خانواده ها عنوان کرد و بیان داشت: بعضا مشاوران به جای ایجاد همدلی بین زوجین، با مشاوره های غلط و اشتباه سبب جدایی زوجین را سرعت می بخشند.

درادامه حجت الاسلام کثیری، نماینده طلاب و فضلای حوزه شهرستان نور با اشاره به انقلابی بودن و متعهد بودن دکتر حسینی پور، استاندار مازندران، استاندار را فردی متعهد و مسئول دانسته و از تلاش های بی وقفه شان برای رفع مشکلات مردم تشکر کرد.

وی با اشاره به فعالیت گروه تبلیغی شیخ فضل الله نوری افزود: این گروه 40 نفره به صورت جهادی در امر تبلیغ در منطقه در حال فعالیت می باشند.

حجت الاسلام کثیری، خواستار حمایت جدی تر مسئولین از مبلغين جهادی و نخبه های این منطقه شده است.

ارسال نظرات