۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۳۲۱۷۳
آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

تاکید بر اقتصاد به معنای نادیده گرفتن فرهنگ نیست/ پرهیز از عمل خودسرانه در مساله حجاب

تاکید بر اقتصاد به معنای نادیده گرفتن فرهنگ نیست/ پرهیز از عمل خودسرانه در مساله حجاب
امام جمعه موقت تهران مهار تورم و رشد تولید را توامان دانست و گفت: مردم انتظار دارند معیشت آنها سامان پیدا کند و جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی و سیاسی این هفته پایتخت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ایام ولادت امام حسن تا شهادت امیرالمومنین علیهما السلام گفت: سخن از ولایت در حقیقت سخن از توحید است.

وی با اشاره به سیره اهل بیت در زندگی و جامعه ابراز کرد: زندگانی ائمه به چند بخش سیره عبادی با خداوند، زندگی فردی و سیره رفتاری در مقابل مردم تقسیم می شود که در این خطبه مختصر نمی توان به همه موارد پرداخت اما در سیره عبادی باید چنین گفت که ائمه سراپا عشق به الله بودند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: عاشق خدا در بیان امیرکلام کسی است که در هشت بخش زندگی عاشق خدا باشد که مختصراً اشاره می کنم، همه کارها برای خدا، علم برای خدا قرار دادن، رفاقت و دشمنی برای خدا، گرفتن برای خدا، سخن گفتن و سکوت برای خدا باشد و اهل بیت علیهم السلام اینگونه بودند.

آیت الله خاتمی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان آیت‌الله صدر، آوینی و صیاد شیرازی، درباره نامگذاری سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: نامگذاری‌های سالانه توسط رهبر انقلاب تشریفات نیست؛ بلکه حاصل تأمل، فکر و کارشناسی‌های فراوان برای کشف مشکل کشور و پیدا کردن راه‌حل و درمان آن است.

وی ادامه داد: این نامگذاری نقشه راه سال برای مسئولان است تا طرح‌ها، لوایح و برنامه‌های آنها به نحوی باشد که بتوانند تورم را مهار کنند و رشد تولید را محقق سازند؛ تورم مشکل مردم ما بوده و صابونی است که به تن همه مردم ما خورده است اما وفاداران به انقلاب انتظار دارند که معیشت آنها سامان پیدا کند و جلوی گرانی‌های افسارگسیخته اقتصادی گرفته شود؛ انتظار دارند تورم مهار شود و این مهار همراه با رشد تولید باشد چراکه اگر تورم مهار شود و رشد تولید صورت نگیرد دچار رکود خواهیم شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر انقلاب بر مهار تورم و رشد تولید توامان تاکید دارند، تصریح کرد: مشکل اقتصادی ما مربوط به امروز نیست؛ بلکه نزدیک به یک دهه است که با آن درگیر هستیم، مقام معظم رهبری نیز در این مدت هر ساله هوشیارانه شعارهای اقتصادی را انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکید بر مسائل اقتصادی به معنای آن نیست که مشکلات فرهنگی نداریم؛ اما مسئله اقتصادی در این ایام و سال‌ها موضوع اصلی بوده و چه بسا در برخی مواقع، زیربنای بخشی از آسیب‌های فرهنگی بوده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با مسئولان نظام، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام با ایشان، خطاب به آنها فرمودند که تحولات سیاسی به سمت تضعیف جبهه دشمن پیش می‌رود. در ادامه این دیدار، کدهایی را بیان کردند و فرمودند آمریکای اوباما ضعیف‌تر از آمریکای جورج بوش بود. آمریکای ترامپ ضعیف‌تر از اوباما شد و حالا آمریکای بایدن، ضعیف‌تر از آمریکای ترامپ است و دنیا به این واقعیت اعتراف کرده است.

وی افزود: آمریکا اعلام کرد که به دنبال جبهه متحد با اعراب برعلیه ایران است که به فضل الهی نتیجه عکس داد و امروز کشورهای عربی به دنبال ارتباط با ایران هستند، آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا بود اما امروز مردم آنجا به کسانی رای می دهند که مخالف دولت های آمریکایی باشند و این و عده الهی است که کید شیطان ضعیف است.

آیت الله خاتمی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید تاکید کرد: شما باخدا باشید دشمنان شما هیچ غلطی نمی توانند بکنند شما تزلزل بی سابقه در رژیم صهیونیستی را مشاهده می کنید و این از وعده های الهی است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به مهاجرت یهودی ها از اسرائیل و تغییر نخست وزیرها در این رژیم غاصب یادآور شد: دو قطبی ها، تظاهرات صدها هزار نفری با شعار مرگ بر حاکمان جنایتکارشان نشان از استیصال این رژیم است و گویا خودشان برای نابودی عجله دارند که این نیز وعده خدا است.

وی افزود: گنبد آهنین تشکیل دادند اما صدها موشک به این مناطق برخورد کرد، فکر کرده اند با گنبد آهنین می توانند جلوی این موشک ها را بگیرند؛ هفته آینده روز قدس است که اهمیت ویژه ای دارد و ملت ایران با شکوه حاضر خواهند شد چرا که حضور شما عمل به وصیت امیرالمومنین(ع) یعنی یاری مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم است و مرگ های شما برای آمریکا و اسرائیل مرگ می آورد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه قصه حجاب یک مسئله شرعی است، خاطرنشان کرد: حجاب یک مسئله دولتی نیست و کشف حجاب به فرموده رهبری عمل شرعی و سیاسی است و از اولین هفته های انقلاب امام عظیم الشان قاطعانه از حجاب گفت و اینکه به خصوص در ادارات باید حجاب رعایت شود.

وی ادامه داد: این بی حجابی ها یک مسئله عادی نیست و پشت صحنه آن فرو ریختن بنیان آرامش روانی جامعه و خانواده است و دشمنان ما با بی حجابی به دنبال اندلسی کردن ایران هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تئوریسین آمریکایی زدن حجاب و ولایت فقیه را عاملی برای از بین بردن ایران عنوان کرده است، تصریح کرد: دختران بی حجاب فرزندان این کشور و سرزمین هستند، اگر بی حجاب ها بدانند دشمن پشت صحنه چه نقشه ای دارد دست از این عمل برمی دارند.

آیت الله خاتمی با اشاره به بیانیه وزارت خارجه اظهار کرد: مردم عمل می خواهند و در قصه حجاب همه نهادهای مربوط باید وارد شوند و مبارزه با بی حجابی کار یک نهاد نیست بلکه باید مثل زمان دفاع مقدس همه پای کار حجاب باشند و دل متدینین از بی حجابی ها خون است؛ به داد برسید.

وی ادامه داد: همه چیز در این کشور باید برمحور قانون باشد و برخورد بی قانونی با بی حجابی خود یک خلاف و منکر است و همه باید امر به معروف با زبان قرآنی و محترمانه داشته باشند و اگر کار به عمل رسید باید آنرا به مسئولین و قوه قضاییه سپرد، کار خودسرانه اهمیت این امر را از بین می برد.

ارسال نظرات