۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۳۶۷۳۴

تحلیل هفته

تحلیل هفته
دیدار هنیه با رهبر انقلاب، مصاحبه رو در روی رئیسی با مردم، برخورد دستگاه امنیتی و قضایی آلبانی با منافقین و خیانت علی کریمی، لیدر فتنه زن زندگی آزادی به خواهر خود را در تحلیل این هفته بخوانید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب و حوادث فلسطین، مصاحبه رو در روی آیت الله رئیسی با مردم، برخورد دستگاه امنیتی و قضایی آلبانی با منافقین و خیانت علی کریمی، لیدر فتنه زن زندگی آزادی به خواهر خود را در تحلیل این هفته بخوانید.

تحلیل هفته

صف دیدار گروه‌های مقاومت با رهبر معظم انقلاب؛ این بار نوبت دفتر سیاسی حماس است

هفته‌های گذشته که زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به همراه هیئتی به دیدار رهبر انقلاب مشرف شده بودند، رهبر انقلاب در این دیدار بر قرار داشتن رژیم صهیونیستی در موضع انفعال و عکس العمل تأکید فرمودند. این هفته نیز آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به دیدار رهبر انقلاب مشرف شده‌اند. شاید این دیدارهای پیاپی یک پیام مهم برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته باشد و آن نیز قریب الوقوع بودن نابودی و اضمحلال این رژیم غاصب کودک کش است.

این روزها رژیم صهیونیستی با استفاده از تمام ظرفیت‌های نظامی خود در حال حمله به اردوگاه جنین است. رهبر انقلاب در این دیدار درباره این حمله رژیم صهیونیستی فرمودند: «قضایای روزهای اخیر «جنین» و محاصره نظامیان صهیونیست به‌وسیله جوانان فلسطینی نمونه بارز این صحنه جدید و بشارت دهنده آینده روشنِ همراه با پیروزی کامل است.» وقتی رهبر انقلاب به عنوان نائب امام زمان و ولی فقیه شیعه چنین نویدی می‌دهد، می‌توان گفت که آینده روشن است.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از این دیدار فرمودند: «علت اصلی توقف قضیه فلسطین در سال‌های نه چندان دور، عدم حضور جوانان در میدان بود اما اکنون جوانان به‌صورت خودجوش وارد میدان شده‌اند و مهمتر اینکه تکیه آنها بر اسلام است.» تأکید رهبر انقلاب بر حضور و همراهی با جوانان در حل مشکلات، یکی از تأکیدات همیشگی ایشان است. استفاده از نیروهای جوان است که می‌تواند راه حل بسیاری از مشکلات باشد.

در این دیدار آقای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تشکر از حمایت‌های همیشگی جمهوری اسلامی از موضوع فلسطین گزارشی از آخرین تحولات سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه کرانه باختری ارائه کرد و گفت: غزه قلب مقاومت است اما امروز نبرد اصلی و سرنوشت ساز در کرانه باختری در جریان است و به‌رغم تصمیم‌های خطرناکی که دشمن صهیونیستی در حال اتخاذ آنها است ولی به دلیل دست برتر جوانان مبارز در کرانه باختری، این رژیم هیچ گزینه‌ای جز گزینه‌های بد و بدتر در پیش روی خود ندارد.

وی مهمترین تحول در فلسطین اشغالی را استقبال نسل جوان از مبارزه و جهاد و تشکیل هسته‌های خودجوش مقاومت مسلحانه در کرانه باختری خواند و افزود: شرایط کنونی و پیشرفت‌های جبهه مقاومت، در طول تاریخ اشغال فلسطین سابقه نداشته است.

آقای اسماعیل هنیه خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: ما در حضور جنابعالی تاکید می‌کنیم که گروه‌های مقاومت از یک وجب از خاک فلسطین هم عقب نشینی نخواهند کرد و رویکرد مبارزه و جهاد تا آزادی قدس ادامه خواهد داشت و به لطف خداوند و با کمک نسل جوان و مومن فلسطین، مسجدالاقصی در آینده‌ای نه چندان دور از چنگال اشغالگران رهایی خواهد یافت و همه ما به همراه شما، در آنجا نماز به پا خواهیم کرد.

تحلیل هفته

مصاحبه تلویزیونی آیت الله رئیسی؛ آخرین مشکلات و دستاوردهای دولت از زبان رئیس جمهور

نهمین مصاحبه تلویزیونی آیت الله رئیسی، به عنوان رئیس جمهور که ارائه گزارشی به مردم بود، شامگاه روز سه شنبه 30 خرداد ماه پخش شد. آیت الله رئیسی در این گفت‌وگو به بیان عملکرد دولت پرداخت. آیت الله رئیسی در این گفت‌وگوی تلویزیونی بعد از بیان نکاتی پیرامون کم کاریهای دولت تدبیر و امید و نیز انتخابات 1400، به بیان دستاوردهای دولت سیزدهم پرداخت.

گشایش در روابط خارجی در نتیجه رویکرد دولت سیزدهم بر محور روابط متعادل و متوازن با همه که در راستای سیاست اعلامی دولت مردمی برای تقویت روابط همسایگی بود به نظر آیت الله رئیسی باعث رویکرد دولت مردمی برای روابط متعادل و متوازن با همه دنیا شد. یکی از دستاوردهای تازه همین اقدام نیز، اقدام دولت آلبانی پس از سال‌ها علیه سازمان مجاهدین خلق(منافقین) بود که در این کشور پناهنده شده‌اند. البته طبق خبر اعلامی از سوی دولت، وزارت اطلاعات و وزارت امورخارجه در حال رایزنی با دولت آلبانی جهت استرداد نیروهای منافقین از این کشور است.

افزایش قابل توجه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه نسبت به گذشته، تشکیل 2 میلیون پرونده جدید مالیاتی از میان کسانی که فرار مالیاتی داشتند، تعامل با کشورهای همسایه، اسلامی و همسو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم، تلاش دوباره دولت برای برقراری مجدد ارتباطات دیپلماتیک با کشور مصر، مقابله جدی با فساد در همه بخش‌ها که تلاش برای قطع گلوگاه‌های فساد، نزولی شدن سیر تورم در آمارهای سه ماهه اخیر، طراحی رفع ناترازی 5 بخش انرژی، آب، نظام بانکی، صندوق‌های بازنشستگی و بودجه در برنامه هفتم، افزایش 5 برابری مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌های وزارت نفت، یک میلیون و 600 هزار واحد مسکن شهری و 400 هزار مسکن روستایی در دست احداث، تلاش برای عادی سازی وضعیت بازار خودرو و ... از جمله دستاوردهایی بود که آیت الله رئیسی در این مصاحبه به آن‌ها اشاره کردند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه که در رسانه‌ها نیز بازتاب داشت، صحبت‌های آیت الله رئیسی درباره بدعهدی دولت قبلی در اجرای تعهد 240 هزار خانه مسکن مهر بود. آیت الله رئیسی در این بخش از سخنان خود به دریافت پول برای ساخت این مسکن‌ها از مردم اشاره کرد که دولت وقت این بودجه را صرف جاهای دیگر کرده است و اکنون دولت سیزدهم می‌بایست با قیمت روز اقدام به ساخت این منازل آن هم بدون بودجه بکند.

آیت الله رئیسی در این بخش از سخنان خود ابراز داشت که قصد ندارد چنین مواردی را با مردم درمیان بگذارد. اما انتظاری که از آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور می‌رود این است که در همه مشکلات، مردم را سهیم بدانند و آن‌ها را از مشکلات با خبر سازند. قطعاً مردم اگر بدانند رفتاری را انجام بدهند که موجب بهبودی اوضاع کشور شود، دست دولت را خواهند گرفت. البته اینجا قطعاً وظیفه قوه قضاییه است که صرف این بودجه در محل غیر از خود را بررسی نمایند و با عوامل این وضعیت برخورد نمایند. قطعاً ترک تعقیب چنین مواردی از سوی مسئولان و نهادهای نظارتی مربوطه، گناهی نابخشودنی است؛ چرا که از سویی همه مردم خواهان برخورد قاطعانه با کسانی هستند که عامل وضع نامطلوب امروز هستند و نیز کسی که به نظام اسلامی به عنوان دستاورد مهم تشیع بعد از 1400 سال بخواهد خیانت کند، بایستی با اشد مجازات روبرو شود.

تحلیل هفته

هجوم پلیس آلبانی به قرارگاه اشرف 3؛ سرکوب نفاق در بلاد کفر!

این روزها یک خبر مهمی که در رسانه‌ها بازتاب بسیار جدی داشته است، حمله پلیس آلبانی به قرارگاه اشرف  3 متعلق به سازمان مجاهدین خلق(منافقین) بود. منافقین ضربه شصت حمله به پادگان خود را در عراق چشیده‌اند و این بار نیز با حمله مستقیم نیروهای پلیس آلبانی مواجه شدند. پلیس آلبانی در این حمله با دستور برای جمع آوری دستگاه‌های الکترونیکی غیر مجاز، وارد پادگان شدند.

نکته قابل توجه در این حمله نیز آن است که طبق اخبار و آمار اعلام شده میزان پیام‌های منفی در فضای مجازی بعد از این حمله در بستر فضای مجازی کاهش چشم گیری داشته است. به عبارت دیگر می‌توان این ضربه مهم و اساسی را به لشکرهای سایبری منافقین دانست که باعث شده است آنان دیگر نتوانند فعالیت و عملکرد خود را در فضای مجازی دنبال کنند. از سوی دیگر بعد از این حمله سران منافقین به تهدید علنی دستگاه امنیتی آلبانی اقدام کردند. البته دستگاه قضایی آلبانی نیز بیکار ننشست و برای شش نفر از اعضای منافقین به دلیل اخلال در عملکرد پلیس تعقیب قضایی صادر نمود.

حال دولت آلبانی دو راه پیش روی خود دارد. دیپورت منافقین از خاک خود به سمت خاک کشوری دیگر و یا تحویل دادن مجدد آن‌ها به نیروهای امنیتی ایران جهت تعیین و تکلیف فعالیت‌های آن‌ها. قطعاً اگر هر کشور دیگری که بخواهد میزبان چنین گروهی شود که نمک می‌خورند و نمک دان می‌شکنند و به راحتی مقامات کشور آلبانی را که به آن‌ها پناه داده به ترور و قتل تهدید می‌کنند، به هر کشوری دیگر هم که بروند، اگر کمترین مشکلی با مقامات آن کشور پیدا کنند، دست به ترور و قتل می‌زنند. بنابراین بهترین راه پایان دادن به این جریان خطرناک و تحویل آن به نیروهای امنیتی کشور ایران است.

تحلیل هفته

تنها چیزی که برای مدعیان زن، زندگی و آزادی اهمیت ندارد، زن است!

زنان در همه جای تاریخ، همیشه مورد تحقیر توسط مردان خودکامه بوده‌اند. زنان سال‌ها در اروپا از حق رأی برخوردار نبودند. سالیان طولانی زنان در بابت کمترین اتفاقات طبیعی بدن خودشان، می‌بایست مورد شدیدترین تحقیرها مانند حبس در چهاردیواری و مالیدن فضولات گاو به آن‌ها قرار بگیرند. آن هم در دوران باستان که بسیاری از فعالان و مدعیان زن، زندگی و آزادی از آن دفاع می‌کنند. حتی زنان و دختران در دوران جاهلیت اعراب، زنده به گور می‌شدند.

اما این اسلام بود که از روز اول به زن عزت، کرامت و عفت بخشید. زن در اسلام به‌عنوان مادر بایستی مورد احترام قرار بگیرد. از سوی دیگر زنان به خاطر اتفاقات طبیعی بدن خودشان از بسیاری از تکالیف شرعی معاف می‌شوند و می‌بایست مورد احترام و تکریم قرار بگیرند. اسلام رسم جاهلی در ایران باستان را برانداخت و به‌جای آنکه به زنان فضولات گاو بمالند و آنها را در یک چهاردیواری زندانی کنند، فرصتی برای استراحت داده شد. از سوی دیگر احادیث بسیاری درباره محبت نسبت به زنان از ائمه اطهار وجود دارد.

حال با چنین تفاسیری که اسلام بیشترین مصونیت و امنیت را برای زنان ایجاد کرده است، برخی با ادعای زن زندگی آزادی عملکردی صددرصد برخلاف این را نشان داده‌اند. یکی از موارد تازه آن، خیانتی است که علی کریمی در حق خواهر خود، لیلا کریمی مرتکب شده است. علی کریمی با گرفتن چک‌های سفید امضا از خواهر خود و پخش کردن آن در میان افراد مختلف، رقم بسیار زیادی بدهی را برای خواهر خود برجای گذاشته است. حال خواهر علی کریمی که توسط برادر خود رکب خورده است، بهتر پوچ بودن شعارهای زن زندگی آزادی را درک می‌کند.

البته این فتنه از همان روز اول با قتل عمدی مهسا امینی توسط پسرخاله‌اش عرفان مرتضایی شروع شد. بر اساس اسنادی که از تماس‌های عرفان مرتضایی به دست آمده بود و منتشر شد، از روز اول آن‌ها با خوراندن عمدی یک داروی خاص به مهسا امینی، در یک نقشه بسیار حساب شده کاری کردند که به ظاهر یک حمله عصبی بتواند او را به قتل برساند. آن‌ها که از روز اول آماده باش و به خط بودند، توانستند کشور را چند ماه وارد یک آشوب بزرگ بسازند. درباره کشته سازی‌هایی که نیز توسط گروهک‌های ترور نفاق در جریان اغتشاشات انجام شد نیز جای صحبت‌های بسیاری وجود دارد که نهادهای امنیتی بایستی درباره این موضوع به مردم گزارش بدهند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات