۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۳۷۸۵۷
عضو مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

دیدار با رهبر انقلاب، ترسیم نقشه راه مبلغان در آستانه ماه محرم

دیدار با رهبر انقلاب، ترسیم نقشه راه مبلغان در آستانه ماه محرم
حجت الاسلام فتحی ارتقای جایگاه حوزه را مدیون نگاه عمیق رهبر انقلاب به تخصص محوری در علوم انسانی و حمایت ایشان از علم و عالم دانست.

حجت الاسلام ابوالفضل فتحی نماینده طلاب و فضلای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار نزدیک طلاب و فضلای حوزه با رهبر انقلاب اسلامی در روز چهارشنبه آینده اظهار داشت: دیدار با مقام معظم رهبری آرزوی اقشار مختلف جامعه ایران اسلامی بویژه طلاب و فضلای حوزه است و این دیدار از جهت ترسیم نقشه راه مبلغان در آستانه ماه محرم بسیار ارزشمند و دارای اهمیت می باشد.

وی افزود: ارتباط ایمانی همراه با ابراز عشق و محبت طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه نسبت به رهبر معظم انقلاب بیانگر تحقق ولایت و همبستگی امّت و امامت در جامعه اسلامی است.

نماینده طلاب و فضلای استان زنجان بیان داشت: جلسات دیدار با رهبر معظم انقلاب همواره منشأ برکات بوده و ارتقای جایگاه حوزه علمیه مدیون نگاه عمیق حضرت آیت الله خامنه ای به تخصص محوری در علوم انسانی و حمایت معنوی ایشان از علم و عالم است.

حجت الاسلام فتحی با بیان این که من بارها کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را که حاصل سخنرانی مقام معظم رهبری در دوران جوانی و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است، مطالعه، مباحثه و تدریس کرده‌ام، ابراز کرد: باید چنین سخنرانی های دقیق و پرمحتوا از نظر اندیشه اسلامی مورد توجه مبلغین و صاحبان تریبون قرار گیرد؛ چراکه بر اساس مطالب این کتاب، رهبر انقلاب در سنین جوانی، اسلام شناسی خبره و همراه با دغدغه عملیاتی کردن مبانی اسلامی در جامعه بوده و هستند.

وی افزود: به نظر می‌رسد امروز رسالت اصلی طلاب جوان، جهاد تبیین بویژه در حوزه تربیت دینی با محوریت کودکان و نوجوانان است که نیازمند تأسیس رشته های تخصصی در حوزه کودکان و نوجوانان از سوی مراکز علمیه می باشد.

حجت الاسلام فتحی با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شاخص‌های جهاد تبیین را در بخش توصیه‌های اساسی در پرتو امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده معرفی کرده است، اظهار داشت: یکی از توصیه های هفت گانه بیانیه گام دوم «سبک زندگی» معرفی شده است و امروز تبیین سبک زندگی اسلامی برای کودکان و نوجوانان در فضای غبارآلود عصر فضای مجازی ضرورت مضاعف پیدا کرده است.

وی ضمن قدردانی از تشکیل کمسیون ویژه فضای مجازی در مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، اظهار داشت: تشکیل لشکری از جوانان و نوجوانان در عرصه فضای مجازی بخش زیادی از نیازهای پژوهشی، آموزشی و کاربست صحیح از عرصه فضای مجازی را تأمین خواهد کرد. 

نماینده طلاب و فضلای استان زنجان با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند: «فضای مجازی میدان مبارزه است و مبارزه بوده و هست و خواهد بود، فقط شکل و نوع آن تفاوت کرده است، مبارزه مرد می خواهد نه انسان بیکار» بیان داشت: دیدار با شخصیت بین المللی و انسان تراز تربیت یافته قرآنی یعنی حضرت آیت الله خامنه ای با مبلغین دین اسلام و افسران جنگ نرم، تداعی کننده دغددغه های ایشان در عرصه فرهنگی بویژه سبک زندگی و راهبری فضای مجازی است.

ارسال نظرات