۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۷۳۸۰۶۳
مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت:

پوشش در فرهنگ اسلامی بخشی از فرهنگ جامعه به حساب می‌آید

پوشش در فرهنگ اسلامی بخشی از فرهنگ جامعه به حساب می‌آید
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که نحوه پوشش افراد جامعه، نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است، پوشش در زندگی را مسأله اساسی دانست که هر مکتبی متناسب با اعتقادات خود سعی می‌کند برای پیروانش حد و حدودی مشخص کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، نماینده مردم تهران و مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت در مراسم بزرگداشت عفاف و حجاب و پاسداشت حریم خانواده در شهرستان ورامین که همزمان با هفتۀ عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در تهاجم فرهنگی خود نسل آینده را هدف قرار داده است و باید نسبت به این نسل حساس باشیم.

وی گفت: یکی از مسائل بحث انگیز در جامعه و در طول تاریخ موضوع پوشش بوده است، هر مکتب و مرامی وظایف پیروان خود را نسبت به پوشش مشخص می‌کند، پوشش در زندگی یک مسأله اساسی است و هر مکتبی متناسب با اعتقادات خود سعی می‌کند برای پیروان خود حد و حدودی را مشخص کند.

نماینده مردم تهران افزود: پوشش در فرهنگ اسلامی بخشی از فرهنگ جامعه به حساب می‌آید، ما گاهی با پوشش‌مان صحبت می‌کنیم و از طریق پوشش می‌توانیم فرهنگ مردم را شناسایی کنیم‌.

پوشش در فرهنگ اسلامی بخشی از فرهنگ جامعه به حساب می‌آید

حجت الاسلام والمسلمین تقوی بیان کرد: بسیاری از اقوام و انسان‌هایی هستند که خودشان را با لباس شان معرفی می‌کنند که ما صاحب چه نوع فرهنگی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در اسلام موضوع حجاب از ضروریات است و هیچ مسلمانی نمی‌تواند منکر حجاب شود، زیرا یکی از ضروریات دین اسلام است و برای حریم‌ها حجاب واجب شده است.

وی گفت: حجاب برای زن لازم و واجب است که بتواند در کارهای جمعی مشارکت کند، برای اینکه بتوانیم از توانمندی‌های زنان در جامعه استفاده کنیم و این قشر عظیم را به صحنه بیاوریم حجاب واجب و لازم شده است.

نماینده مردم تهران گفت: نظر اسلام این است که زن می‌تواند با شور و شکوه بیشتری در اجتماعات حضور پیدا کند اما با حفظ و مقرراتی که برای آنان تعیین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: ما به محیط سالم نیازمندیم و هر کس بخواهد محیط جامعه را ناسالم کند، به حقوق عمومی مردم لطمه زده است.

وی افزود: فضای جامعه متعلق به همه است و همه نسبت به آن حق دارند و باید قواعد و ضوابط اجتماعی را همگان رعایت کنند تا در راستای سالم‌سازی محیط کمک شود.

نماینده مردم تهران گفت: یکی از اهدافی که دشمن آن را در تهاجم فرهنگی دنبال می‌کند، این است که بنیان خانواده را بهم بریزد و برای آن مشکلاتی را به وجود بیاورد.

پوشش در فرهنگ اسلامی بخشی از فرهنگ جامعه به حساب می‌آید

ارسال نظرات