۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۳۸۱۲۲
با حضور رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی صورت گرفت؛

رونمایی از مجموعه نمایشی یکی یود یکی نبود

رونمایی از مجموعه نمایشی یکی یود یکی نبود
در مراسمی با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از مجموعه نمایشی «یکی یود یکی نبود» رونمایی شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در مراسمی با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از مجموعه نمایشی «یکی یود یکی نبود» رونمایی شد.

گفتنی است این سریال تلویزیونی که ادبیات کهن و قصه‌های ایرانی را مرور می‌کند آماده پخش شده و قرار است از قاب شبکه جهانی جام جم پخش شود. تهیه کننده و کارگردان این اثر شاد کودک شهرام قدیری است.
شهرام قدیری که پیشتر سریال تلویزیونی راز یک پرونده، سینمایی الفا ،فیلم شیخ مدرس، مجموعه باکلاس‌ها، برنامه نقطه طلایی، سکوی طلایی، میم مهارت و غیره را در آثار تولید شده خود داشته است در خصوص این مجموعه عنوان کرد: این اثر پر بازیگرترین سریال کودک خواهد بود که با حدود ۱۴۰ بازیگر کودک و نوجوان توانسته رکورد دار کشف و استعداد یابی کودک باشد. در این مجموعه از دیماه ۴۰۱ حدودا ۷۰۰۰ کودک در تست شرکت کردند و ۱۴۰ نفر از بهترینها انتخاب شدند.

وی دلیل اصلی فعالیت در حوزه کودک را دغدغه مندی و کمبود آثار کودک دانست و گفت: کار کودک امروز بانی چندانی ندارد و تهیه کنندگان به همین دلیل کمتر ریسک پذیری انجام کار کودک را دارند .

قدیری افزود: روی صحبتم با مدیرانی که کار کودک را کودکانه نگاه می‌کنند این است اگر کودک آثار مورد نظر و دوست داشتنی خود را از قاب رسانه ملی مان نیابد ناچار است به سراغ فضای مجازی و دیگر شبکه های بیگانه رود و متاسفانه با محتوا هایی روبرو می‌شود که مناسب سن و خلقیات و فرهنگ ما نیست. امروز کار کودک رسالت بزرگیست چون ذهن نسل آینده را رقم می‌زند. متاسفانه فقر در آثار کودک امروز کاملا پیداست.

گفتنی است شهرام قدیری خبر تولید فصل جدیدی از برنامه تلویزیونی یکی بود یکی نبود را نیز تایید کرد.

ارسال نظرات