۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۷۳۹۴۰۸
خانم جلالی در گفت و گو خبرگزاری رسا تبیین کرد؛

ویژگی های رسانه دینی/لزوم تدوین برنامه ای راهبردی برای فعالیت رسانه ای دینی

ویژگی های رسانه دینی/لزوم تدوین برنامه ای راهبردی برای فعالیت رسانه ای دینی
خانم جلالی ضمن انتقاد از عدم وجود برنامه ای راهبردی برای فعالیت رسانه ای دینی، ظرفیت جریان سازی رسانه را یکی از لوازم ایجاد تحول در جامعه و حوزه عنوان کرد.

خانم  ماندانا جلالی معاون راهبران نوجوان بنیاد ملی نوجوان و رئیس شبکه تعلیم تربیت بهشت(بنیاد  هم افزایی شبکه تعلیم و تربیت) سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رسانه و خبر را ذائقه ساز، موج آفرین و جریان ساز خواند و در مورد نیاز حوزه علمیه به رسانه قدرتمند گفت: ما در حوزه به رسانه ای نیاز داریم که تسهیل گر حرکت به سوی تحول، از بین برنده ساختار های ناکارآمد و تصحیح کننده ساختار ها باشد؛ البته کار در حوزه بسیار سخت تر از مجموعه های دیگر است و نیاز به یکسری ظرافت های خاص خودش را دارد.

وی در بیان برخی از ویژگی های رسانه ای دینی اظهار داشت: رسانه دینی باید یک بازخوانی از هدف و گذشته داشته باشد و بر مبنای آن نقاط قوت و ضعف را پیدا کند و به صورت منصفانه به مخاطبان منتقل کند؛ امروز جای خالی یک برنامه راهبردی برای فعالیت رسانه ای دینی احساس می شود.

رئیس شبکه تعلیم و تربیت بهشت بر لزوم بالا رفتن ضریب رسانه ای رسانه های دینی تأکید کرد برای رهایی از این مشکل پیشنهاد داد: باید با جریان های رسانه ای صوتی-تصویری، خصوصا صدا و سیما ارتباط برقرار کرد تا رسانه های دینی به عموم مردم شناسانده شوند، یا از راه های مختلفی مثل برگزاری نشست های عمومی و کلاس های خبرنگاری و مهارت های رسانه ای با بدنه مخاطبان ارتباط ایجاد شود.

خانم جلالی رویکرد جدید و رو به رشد خبرگزاری رسا در پرداختن به مباحث جدی با صراحت و شجاعت را تحسین کرد و از ظرفیت بالای این خبرگزاری در پوشش خبرهای دینی و حوزوی استان های دیگر و حتی ارتقا پیدا کردن به خبرگزاری دینی- حوزوی جهان اسلام خبر داد.

وی بر ایجاد بستری برای گسترش تعداد مخاطبان این خبرگزاری تأکید و اذعان کرد: رسا باید در میان مردم و خصوصا طلاب ضریب رسانه ای بیشتری پیدا کرده و این راهبرد را باید دنبال کند.

ارسال نظرات